^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

What's new..?

Thursday, December 8, 2011

Sleepy Day.. zzZZzZzZZZzzzzZZZzz *____*

mengantuknye hari nih.... starting from last week la.. aku da terase semacam kepale aku nih... selalu pepening.. 

ekceli aku tak kisah sangat kaalu pepening nih sebab aku tau, aku slalu tak cukup tido dan sedari hujung bulan lepas aku sangat agressive ke sana sini melakukan aktiviti yang pelbagai.. haha... tetapi yang membuat aku berasa musykil, aku punye pening tu ekstrim la pulak... siap seolah-olah dunia nih berpusing... erm.. macam tu la kot orang yang slalu pitam tu rase kan.. tapi aku tak pitam la pulak.. aku just pening je la.. kalau aku kat umah aku carik la tilam ke, sofa ke.. kalau kat opis, kerusi ke.. dinding ke... and menda nih berterusan sampai da few days gak la.. dan itu membuatkan aku terpk.. "adakah aku mengalami low blood pressure?"
ermmm.... 

dan diatas kemusykilan aku tu, aku pun pg la klinik semalam... selesai dokter check2, dokter  pun mengesahkan yang aku mengalami low bp... ermm.. die tanye la itu ini... aku jawab la jujur kan... and finally die kate, aku kne jumpe pakar sakit puan.. sebab aku da lebih setahun tak period.. dokter tu pun bagi jugak la ubat2 seperti ubat tahan pening/muntah and blood circulation.. hmm hopefully membantu...

omagaaaadddd...!! setahun tak periooodddd... aku pun bukan la tak sedar.. tp buat tak tau je.. sebab dlu aku jumpe dokter, dokter tu kate, masalah hormon. aku mengalami low bp pun pasal tak cukup rehat ke kan.. but tidak didatangi period itu pun maybe menyumbang kepada tekanan darah rendah aku nih... huh.. mule la aku nak rase resah gelisah sekejap kan... errr... resah ke...? bese la aku.. sekejap je resah.. lepas tu aku kembali normal.. huhu... main2 ea MD.. ahaks..

balik keje semalam sangat2 tidak sihat perilaku aku.. iaitu aku telah melepak minum di mamak kegemaran aku dan rakan2 Syara, Dya n Vamp... Mamak Public Bank Pandan Indah.. haha.. sampai kul 12:30 malam... balik, tido... 


my SwitSyara..
Dya yang rock
Adik angkat syara - Vamp

 pagi tadi aku makan la ubat yng dokter bagi semalam. arahan die kat situ '1 biji, 3 kali sehari sebelum makan'. so, aku makan la sebijik sebelum aku bekpes. kesannya selepas itu.. 
aku mengantuk sepanjang hari... hmmpphhh.... sangat2 mamai ok. dah la partner aku hari nih sorang MC and sorang lagik EL... supposedly aku harusla productive kan.. tetapi jawapan - tidak... aku sangat mengecewakan hari ini.. mengantuk, dan asik2 ke toilet. untuk pepes... aarrgghhhh tidaaakkk... aku mmg takleh blah keadaan itu.. 

bile aku tahu aku mengantuk, maka, aku mengeluarkan beberapa senjata yang kununnye bleh buatkan aku ilang mengantuk.. hahahaha.. tapi tak membantu sangat laaaa :P 
just untuk amik mood.. haha.. 

nak tahu senjata2nye? hehe

taddaaaaa.....

close up sket

untuk menyegarkan mata yang da mmg ade gam n takleh bukak...

untuk aku sesaje sapu2 kat tangan n kaki.. alasan - kulit teramat kering
melembapkan bibir aku la kan.. ape lagik ^__^

ni untuk mewangi2... amik mood la kunun :P
untuk isap2 konon bajet leh ilangkan ngantuk haha



and finally.. barang nih pun takde la membantu pun hahahah... hanye melambakkan barang atas meja je.. air masak gak yang tolong aku.. so, skang nih, aku da tak mengantuk... tu yang leh melepas kan entry nih haha.. :) 

okek kawan2... jangan makan ubat yang mengantuk sekiranya anda di tempat kerja ye.. bahananye sangatla membahayakan.. huhu.. take care.. 


thank you sudi bace :)

Tuesday, December 6, 2011

Merah Pipikuuuu -__-"

Aku pun tak tau kenape hari nih... mengada2 betul.. semalm aku tido kire awal la gak.. lam kul 2.30 pagi gitu.. aku nak citer menda nih dlu sebelum aku masuk entry lain ea.. sebab citer nih mudah dan ringkas..

haha, macam la citer lain tu susah lagak menjawab soklan pekse haha.. 

okek.. cukup-cukup la menyimpang ye MD.. hehehe
aku nak citer sket la kan pasal malu-malu kucing nih... err.. aku tak rase la ape yang jadi nih kategori malu-malu kucing haaha.. tp aku tak pulak penah dengar malu-malu badak ke, malu-malu gajah kan.. huhu :P
err.. mane nak start ek..

hari pernikahan dak opis aku da makin dekat nih... kenduri tanggal 17 Disember. kitorang nak la sambil menyelam minum air.. dah ke sane tu alang2 berjalan la kan. kitorang pun dok la sane sewa bilik... n da setel la bayarnye. tetibe lam paleotak aku nih terpk, nak bawak kete.. tapi aku cuak.. sebab minyak n tol je da dekat RM300. makan kat sane lagi.. aku pun plan la kununnye nak cancel.. sebab aku rase macam da overbajet la pulak..

tapi kalu tak pegi terase macam bersalah la pulak.  bukan satu, bukan dua, tapi 3 kali bersalah ;

1. aku rase bersalah sebab menda melibatkan Walimatul Urus nih kan ke wajib pg kalau udah dijemput. melainkan ko mmg tak dapat nak elak kan hal2 yang lain;

2. aku da bayar ok... mane plak nak refund balik wit hotel tu, melainkan aku ade carik orang lain replace aku. (mano nak carik last2 menet neh);

3. tak syiok la kan.. aku da plan baik punye ngan dak2 opis.. kang kurang manis pulak. lain la kalau aku mmg ade menda lain yang tak dapat dielakkan. da la aku nak mengadap diorang hari2.. huhuhu :P

betul tak? korang rase tak ape yang aku rase? hehehehe... ye laa.. aku yang perasan sendiri.. macam la aku nnt drive tu sesorang kan... padahal kalau naik kete tu 3-4 orang, sure la da save kan.. aku mmg kalau leh nak bawak kete aku
sebab kete aku save minyak sket huhuhu... lagipun 4 pintu.. aku cian plak kat dak2 nih kalau nak jalan jejauh tu, naik plak kete 2 pintu. erm.. prihatinnye akuuuhh... ( poyo lagik ) hahahaha ^__^

so, aku pun pg la diskas ngan Siti n Nieda... Syara mase tu tgh dok kat meja die.. da setel diskas sumer, tetibe aku teringat nak bawak adik angkat aku tu. Siti kate ok. kebetulan plak Awie masuk... aku pun nak la tanye die, ok ke tak kalau member aku tu masuk kat bilik die? tkt la die tak selesa kan... aku pun panggil la die,

"Awie...~~" die pun jawab

"Ye yang..~~" haaahhhh??? tergamam aku.. terus aku rase malu yang teramat sangat.

OMAGAAAAAADDDDDD apekahhh? aku pun pelik ok.. nape nak malu.. aku terase muke aku panas... sure merah pipikuuuhhh hahahaha... even sampai skang nih aku nak tergelak hahaha... lepas tu aku panggil die lagi, then die jawab macam tu jugak.. saje je kan die pun nak usik aku.. lagi skali aku terase malu yang teramat... eiiiiii...... gatal ko kan MD... mase nih la nak jadi malu bagai...
and, akhirnye aku berjaya bertanya soklan itu selepas kali ke-3 hahahaha :P



huh... ade sifat pemalu lagi rupenye aku... padahal bukan tak bese gurau2 macam tu ngan mamat2 engineer kat opis nieh.. especially pakcik Awie kite tu.. haisssyyy... appeda aku nih.. nak period kott hahaha... ape pun Alhamdulillah, sebab aku dapat tau, yang aku masih punya sifat pemalu :P

alalalalaaaa... hahahahahah... 

thank you sudi bace :)



Wednesday, November 30, 2011

Sambut Raya Haji Di Lumut, Perak

Alhamdulillah... bertemu kite pada 16 Zulhijjah 1432 Hijrah yang lepas.. aku da lame gak rasenye tak update.. macam2 nak citer.. tapi elok la aku dulu kan kisah Raya Korban nih.. lebih afdhal kan :) hehe... 

Raya Korban atau ade yang panggil Raya Haji... kalau nak formal, orang sebut Hari Raya Aidil Adha... Tetiap tahun, bile nak sambut je Raya Haji nih, aku sure teringat ngan kisah Nabi Ibrahim a.s yang sangat taat bila Allah turunkan arahan untuk menyembelih anaknya sendiri iaitu Nabi Ismail a.s. kagum dengan keredhaan Nabi Ismail sendiri yang merelakan malah menyuruh ayahnya menyembelih beliau tanpa ragu2 dan sangat yakin dengan arahan yang Allah SWT turunkan tu... lalu sewaktu hendak menyembelih, Allah tukarkan Nabi Ismail kepada seekor kibas. 
sorry la kalau ade penggunaan perkataan atau penceritaan yang kurang tepat.. tolong betulkan ea kawan2.. 



 Allahuakbar.. ni mase ayah aku gotong royong sembelih lembu kat masjid kat umah aku tu huhu..


tapi ini la... secara kasar atau secara basic yang aku tahu dan ingat ttg asal usulnya kite menyambut Hari Raya Korban nih... dan setiap tahun jugak ayah aku tak pernah missed out untuk turun bergotong royong sewaktu penyembelihan kambung, lembu atau kerbau di surau n masjid kat kawasan umah aku tu.. mak pulak tetiap tahun kne masak la daging korban yang diagihkan tu.. buat sup la. rendang la... hehe.. tapi ayah suke la kalau mak buatkan sup atau gulai perut ke, aku panggil ade satu tu karpet sebab mmg macam karpet hahaha :P
tapi aku kurang sket makan menda2 tu.. ayah aku suke la :)

mak aku awal2 da cakap dah, kekemas beg, sebab lepas pg umah nenek aku kat Kepong, nak terus balik kampung kat Lumut, Perak.. aku hepi giler ar... hehehehe... 
so, petang tu, singgah umah nenek jap, bawak la lemang, rendang tok yang popular dari Perak, untuk nenek.. ramai kat sane... Pak Lang, Mak Lang, Mak Ya, Mak Nani, Mak Andak, Mak Uda, Mak Dik.. ramai lah.. hehehe.. dok sane lam sejam macam tu kot. lepas tu kitorang pun nak beransur la... sebab nak terus balik perak. takut nanti sampai lewat... tu pun dah pukul brape dah tu hehe.. 

sampai umah opah pun da malam.. lam pukul 19:45 macam tu.. opah pun seronok la kan tgk kitorang hehe.. sampai2, terus mak suruh panas2 kan makanan yang kitorang bawak dari umah.. malam macam bese la, masak2 bagai.. hehehe.. aku gelihati kat opah, die mmg tak bese dok tak buat keje.. dah duduk je kat tepi pintu dapor tu.. aku ngan mak tak bagi die buat keje.. :P 

aku angkat periuk nasik, die kate "hangat tu na, jage2.. kene tangan tu nanti, melecoorrr.." 
dlu, aku angkat lesung batu "baik2 na angkat lesong tu, beraat.. kene kaki nanti.." 

punye la Opah resah gelisah sebab tak pat tolong aku ngan mak kat dapor.. tu pun die nak jugak bancoh air kopi.. ok laa... bagi la bancuh kopi, lagipun kopi Opah mmg sedap.. yummy.. 

malam lepas makan, aku ngan adik aku si Hasfis, pg kat jeti, saje je aku nak pg amik2 gamba laut memalam nih hahahaha... gatal kan.. bukan nampak hape pun :P

 baru nak menggodek godek kamera nih hehe ni la sket yang menjadi..

 ni teknik ape tah aku nak terangkan pun tak reti.. godek2 camera tu jadi la macm nih gambanye.. hehe tq to adik aku si Hafiz la :)
 cian kat opah, kitorang balik 1 malam je.. tu pun tak lame.. seronok die kitorang balik.. aku takleh tgk pic nih, rase sebak je.. opah da tak larat nak berdiri.. hantar kitorang kat pintu je :) jage diri ye opah..


 ni sebenanye pintu masuk atau pintu utama umah opah.. tapi opah da lame tak naik atas.. dok kat bawah je.. so, pintu nih akan dibukak kalau ade majlis2 je la :)

esok, lepas sarapan, lam kul 11 lebih, kitorang balik KL balik.. cian kat Opah, kitorang tak leh nak lelame kat kg. dapat la jugak melayan opah itu ini.. :) sayang Opah.. mwah2.. ni sket pic yang aku nak share sepanjang beraye.. tak banyak pun.. aku ske amik view je :)











Thank you sudi bace :)





Friday, October 28, 2011

Muke aku oily :(

Halah..halah..halaaaahhhh..... ni yang den tak goma nieehhh.. asal nak pakai eyeliner kat bawah mate je, mesti eyeliner tu jatuh... errr.. bukan la jatuh yang macam benda jatuh tu kan.. takkan laa.. aku bukan letak pensel eyeliner tu kat mate aku.. tapi aku apply la eyeliner tu kat kelopak bawah mate aku... aaaa.. orang seryes niehhh.. (padahal aku yang memain haha)

okek2.. macam nih... eyeliner aku nih... tak penahnye la aku dapat die nak elok je kat mate aku kan.. sure die nyer kaler turun kat bawah mate aku :((


mencik laaa... bukan la ape.. selame aku dok pk nape ye eyeliner tu nak turun kaler die.. tak puas hati betooiii.... lepas tu aku ngan adik pompuan aku kan, diskas2 laa.. mengapakah perkara itu boleh terjadi... and kitorang decide la yang jawapannye adalah... "EYELINER YANG DIPAKAI AKAN JATUH KALERNYE SEKIRANYA EYELINER ITU ADALAH EYELINER MURAH ATAUPUN TIRUAN" fuuhhh berapa lama da aku berpegang pada teori nih...

tapi aku takde la plak penah nak beli eyeliner yang mahal2 ahaks... so, aku buat keputusan untuk hanya mengenakan eyeliner pada kelopak mata sebelah atas sahaje... supaya ia tidak comot seperti yang pernah terjadi hahaha... but aku tak tau plak yang ade alasan yang lebih logik daripada teori yang aku ngan adik aku selame nih dok trust :P

okeyla citernye macam nih... aku nih buat pertama kalinye nak jadi pengapit ok.. so, kne la mekap pun mantop2.. kne kurang glemer skeeet je dari pengantin tu :P (entry pasal puan pengantin kite nih aku update later ea)


dah mekap2 tu, aku pun nak la pakai tudung kan... mase nak pakai tudung tu la, Dayah ( adik pengantin yang mekapkan aku tadi la) kate kat aku
"eh kak, alaaaa.... eyeliner akak turun laa.. akak pakai eyeliner ape ni?" maksud die brand ape la kot.. aku malas la nak jawab.. sebab aku beli eyeliner kat Masjid India je hahaha... :P aku sengeh je leee.. akunye belum pun tgk lagi muke aku kat cermin mase tu.. malas nak berebut ngan kakak2 andam tu kan.. aku nak cover la kononnye...
"laaa yekeee... erm.." aku pun panggil la budak yang tgh mengandam pengantin kan
"awak, mmg kekadang eyeliner jadi macam nih ea.. turun kaler die..? Kenape eaaaaa...?"
ngan selamber je die tanye balik kat aku..
"eyeliner jatuh? oooo kulit awak berminyak eaaa... die kalau kulit berminyak mmg senang eyeliner nak jatuh"
"ooo yekeeee..." panjang giler aku punye 'yeke' tuu hahahaha.. baru aku tau rupe2 nye...


jadinye, aku pun ngan rasminya tahu la bahawe aku nyer teori selame nih yang mengatakan eyeliner turun kaler sebab die murah, adalah salah... tapi entah la kan.. secara teori je la..secara fakta die maybe ade sket betul ke... aku tak la pulak nak mengkaji.. tapi ape fakta yang aku da dapat hari nih adalah...




haaa takde la nak comot sampai macam nih kan.. ni mungkin aku kurang waras la hahaha :P
                                                
MUKE AKU BERMINYAK!! ok.. Diyana... jangan perasan kulit ko tak berminyak..


err.. ekceli aku tau la kulit aku mmg jenis minyak2... tapi aku rase da kurang da... tu yang bbuat2 tekejut tu kan.. tu laa.. pantang da rase elok sket, mule la malas nak jage.. haa rajin2 cuci muke ea MD..


dan the fact about eyeliner skang nih, aku mmg kne rajin tgk cermin la untuk pastikan mate aku tak comot kalau pakai die...




Thank you sudi bace :)



Tuesday, October 25, 2011

Jenis Darah vs. Personaliti..?

 Aku mmg ske nak belajar pasal personaliti nih.. macam aku slalu cakap haha... ni plak pasal personaliti dari jenis darah.. aku darah jenis B... na aku rase ade la gak yang macam perangai aku haha....
jom tgk, korang darah jenis ape.. hehe

 
1) Jenis Darah A adalah Petani (Farmers)
Mereka berdarah A adalah golongan yang pemalu tetapi mementingkan kesempurnaan dalam senyap. Mereka sangat bertimbang rasa terhadap orang lain dan tidak pandai menipu. Mereka setia dengan kawan dan rakan sekerja. Mereka boleh menjadi perahsia, kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka. Mereka ini sukar dipuaskan dan serius dalam hidup.

Peribadi Asas:
Berhati hati dalam membuat keputusan, sentiasa memastikan sesuatu jelas melalui kontrak, terlalu mementingkan undang-undang sosial kehidupan.

Kadar Toleransi:
Toleransi tinggi dengan kerja-kerja fizikal dan berulang, tidak mampu menerima perubahan dengan mudah, hilang minat pada satu-satu hobi dengan mudah.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:

Terlalu mencuba untuk melupakan masa lampau, sikap pesimis terhadap masa hadapan.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Boleh berpura-pura membuat muka tenang walaupun hakikatnya sedang marah, memerlukan masa yang lama untuk pulih jika dilukai, sensitif kepada pandangan orang lain.

Bagaimana mereka bekerja:
Menguruskan satu perkara sahaja dalam satu masa, membezakan antara kerja dan peribadi, sangat bertanggungjawab, terdorong untuk memilih hobi yang membantu mereka menenangkan perasaan.


2) Jenis Darah B adalah Pemburu (Hunters)
Mereka berdarah B adalah golongan yang periang, memiliki semangat dan aura personaliti yang kuat dan tersendiri. Dalam waktu yang sama, mereka tidak menghiraukan apa orang lain fikir tentang mereka dan liar. Mereka boleh menjadi sangat lemah, pemalas dan kurang sabar. Namun, mereka juga sangat bersungguh-sungguh (passionate) dengan apa yang mereka mahukan.

Peribadi Asas:
Pantas membuat keputusan, boleh menjadi sangat fleksibel, tidak kisah pada peraturan, menghormati penemuan sains dan perkara praktikal.

Kadar Toleransi:
Mengekalkan sepenuh minat pada apa yang mereka lakukan, kelihatan tidak sabar, tidak sukakan kerja yang berulang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sukar melupakan hubungan terkini tetapi mudah melupakan kenangan masa silam.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Seorang yang ‘expressive’, ‘cool’ dan bersifat objektif, walaupun selalu bergurau tetapi boleh menjadi sangat pemalu, cepat menukar ‘mood’ seperti cuaca, tidak boleh berhenti merungut apabila mereka kecewa.

Bagaimana mereka bekerja:
Kreatif dan memiliki idea baru, tidak boleh membezakan kerja dan hobi,sukar menerima arahan, tidak gentar mencadangkan perubahan yang inovatif dan tidak takutkan kritikan.


3) Jenis Darah AB adalah Ahli Kemanusiaan (Humanists)
Mereka sukar dimengerti, gemar menjauhkan diri, selalu menggunakan logik daripada mengikut gerak hati. Selain itu, AB sangat bagus menguruskan kewangan, walaupun berfungsi sebagai pendamai, kadang kala AB bersikap talam dua muka.

Peribadi Asas:
Sangat praktikal, bagus dalam menganalisa, memberikan kritikan yang membina, sukar membuat keputusan untuk perkara penting.

Kadar Toleransi:
Cuba untuk menjadi rajin, kelihatan kurang sabar.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sangat sentimental tentang masa silam, lebih risau tentang masalah semasa berbanding perkara lain.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Berjiwa sentimental, selalunya ‘cool’ dan ‘steady’, tetapi boleh berasa sangat kecewa dengan masalah semasa yang tidak diselesaikan, boleh menjadi ‘moody’ sekelip mata.

Bagaimana mereka bekerja:
Boleh menguruskan bidang kerja yang luas, menghargai kerja keras, cepat memahami, tidak terlalu bertanggungjawab, tidak mampu membuat ‘follow up’ sebelum projek kerja diselesaikan.


4) Jenis Darah O Adalah pejuang (Warriors).
Mereka ‘outgoing’, ‘expressive’, dan ‘passionate’. O sangat bermotivasi dan mempunyai ciri pemimpin semulajadi. Dikurniakan rasa kewujudan yang kuat, tidak takut untuk mengambil risiko jika mereka yakin mereka akan menang, seorang ahli sukan semulajadi.

Peribadi Asas:
Memastikan objektif jelas, sangat yakin dengan diri, jujur, optimis dan bertenaga.

Kadar Toleransi:
Kekuatan dan kecekalan bergantung kepada matlamat mereka, mudah mengalah jika kerja dirasakan sia-sia.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Positif tentang masa lampau, oleh itu tidak menyesali masa silam, mencari kestabilan kewangan di masa hadapan.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Selalunya bersikap tenang, sensitif dengan keikhlasan, memberikan pandangan terbuka dengan jujur secara terus.

Bagaimana mereka bekerja:
Keupayaan menumpukan perhatian bergantung pada keadaan, biasanya lebih gemar memimpin, boleh mengabaikan perkara terperinci.


Thank you sudi bace :)


Tuesday, October 18, 2011

Let It Speaks - Good & Bad people

Is it true? think of it :)









Thank you sudi bace :)

Monday, October 17, 2011

Resipi la pulak... Macaroni Goreng

Wakakakaka.... aku tak sangke plak ade beberape kawan yang tanye kat aku resipi macaroni goreng yang aku citer ari tu ( aku bawak kat opis hari minggu n jamu kawan2 aku yang tgh keje makan ). hurm... aku mmg buat simple habeh la.. ade yang siap cadang kat aku suruh meniage laa hahaha.. aku takut tak terbuat je sok hehe... saje suke2 kan..

ok la.. sebab ade yang tanye, aku pun kaesian la pulak.. sebelum tu, aku mintak izin kepada darling aku yang empunya resipi untuk aku share kat sini.. cik Haryaton Yahya. tq sayang...

macam ni la lebih kurang macaroni goreng aku tu..

 okeh macam nih bahan bahan die...

1 peket macaroni
2 tin Ayam Brand Chilli Tuna
Sikit sayur  ( seleri / capcicum / brokoli ) - potong macam biase
1 biji Bawang Besar - potong melintang / bulat
2 biji telur - ( kalau tak letakpun takpe, lagi sedap kot kalau tak letak)
Daging / Ayam / Sotong / Udang - beberape hiris je. ( aku tak letak pasal da ade rase tuna kan)
sikit garam
sikit blackpepper ( tak letak pun takpe )

okeh, da siap bahan2 die, care nak buat die....

- memule, rebus macaroni. letak beberapa titis minyak zaiton (minyak masak tu pun leh)
- sambil tu, goreng hancur telur. jangan sampai masak sangat, angkat n ketepikan.
- tambah minyak sket. da panas, masukkan ayam brand tuna - tumis la kirenye nih
- masukkan rencah2 tadi, garam, daging, semua tu la...
- tambah air sket kalau macam kering sangat. 
- check la macaroni tu.. kalau da agak2 da kembang (jangan kembang sangat ea), da masak, kacau2 sket n toskan air rebusan tu... hati2 yer..air panas.. :)
- lepas tu, kacau2 sket menda2 yang tumis tadi, tgk la, kalau da masak kan... masukkan macaroni...
- kacau2, masukkan telur hancur tadi. gaul pepelan ea.. nanti hancur plak macaroni tu..
- same jugak kacau2... masukkan pulak sayur2ran sihat tu tadi.
- gaul bagi rata, bile da yakin cukup sebati n rasa pun ok, leh la angkat n hidangkan...  

makan la reramai.. seronok hehe..

kelaka plak rase.. ekceli, mase aku dok type2 resipi ngan cara masak, terase macam aku nih ade entry pasal masak memasak macam yang aku ske dok bace tu.. tapi takpe la.. sharing is caring.. heheheh selamat mencuba ye :)

Thank you sudi bace :)


RESEPI DAN PETUA : Air Hidung Meleleh ( Running Nose)

BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM  Pernah tak korang alami air hidung yang meleleh sampai sakit2 perit hidung dok lap tak berhenti. Kadang kadang sa...