^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, April 25, 2020

Bunga Tanjung - Sharifah Aini | Cover - Martika Diyana

Bismillahirrahmaanirrahim

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera


Hi Korang, 



Lagu BUNGA TANJUNG ni dah few days saya pos di youtube. Tapi lupe nak share dekat sini. Kalau korang sudi, jemputlah singgah ke youtube channel saya. Jemput untuk subscribe, Like dan Share. Kalau korang ada singgah, korang akan perasan yang saya lebih banyak pos dan menyanyikan lagu lagu lama. Ada lagu tradisional (macam yang saya pos ni), ada juga lagu lagu 60-an, lagu lagu 80-an. 



Harapan saya lebih ramai lagi yang ambil tahu perihal kegemilangan lagu lagu melayu lama ni. ALhamdulillah, ada juga saya perhatikan ramai yang masih berusaha untuk mengangkat kesenian lagu lagu melayu klasik. Saya jugak taknak terlepas untuk jadi salah seorang dari komuniti tu. Harap korang semua suka. Kalau suka, silalah share video ini. boleh juga perkenalkan kepada yang mungkin jarang atau tak pernah dengarkan lagu ni. (saya pernah jumpa orang yang tanya saya "Bunga Tanjung? Macam mana lagu tu? Bunga Melur aku taulah"). Ahaaa.. Ada ye golongan yang tak pernah dengar. 



Tapi kalau diorang tak pernah dengar, jangan la diejek pulak kawan tu. Biasalah tu, mungkin parents dia jenis dengar lagu oldies english je ke kan. Atau ayah die kaki rock kapak, mak die layan Ella ngan Shima je ke. jadi kita kene lah perkenalkan die pulak lagu gini. hehe.



Ok, Sedikit perkenalan untuk lagu ni. Bunga Tanjung ini dinyanyikan juga oleh Hetty Koes Endang selain Allahyarham Datuk Sharifah Aini. Masing masing ada sedap dan lemak nya. Ikut selera telinga sendiri. Anda boleh search di youtube. Dan saya nyanyian versi daripada Allahyarham Datuk Sharifah Aini, dengan menggunakan application 'WeSing' di handphone.



Jemput follow saya di ;



WeSing - Martika Diyana

Smule - MartikaDiyana



Okay dah cukup panjang saya berceloteh, jadi dipersilakan untuk dengar, harap pleasant to the ears okay. Thank you for viewing.









Martika Diyana

April 25, 2020
22:47
My Hometown

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...