^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Tuesday, May 27, 2014

Puasa Minum Caffeine T__T Sob Sob

Bismillahirrahanirrahim

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera.

Habis keje hari ni aku terus pg direct ke Sungai Besi. Mane lagi retoren mamak kegemaran aku la kan hahaha. Ape name die? Rayyan.. Ulang sekali lagi, Rayyan hohoho.. Rayyan ni la yang aku kate aku takpayah order air tu. Duduk2 je, nescafe tarik sampai haha. Ni pun aku da mintak jangan terus buat dah sebab aku nak kurangkan minum Nescafe. Bukan ape, aku kan tgh consume Royal Collagen. Memang la diikutkan, tak de pantang larang. Tapi aku nak la jugak hasil yang maksimum kan kan kan.. So kalau aku tak amik caffeine tu maybe kesan die lebih baik kan. Sebab badan aku dah lama mmg tepu ngan caffeine ni hahahha :P 

Ko tak gile kalau hari2 nescafe nescafe. Ni pun sebab semput aku da tak minum kopi dah
kalau tak kopi kopi kopi hahaha. Aku takle minum kopi tu pasal die ade serbuk, dan serbuk kopi tu bole buat aku semput berminggu minggu macam takmo baik hahah. Sakit oowwwwhhhh Tuhan je yg tau. Hohoho :P

Now bile pg je memane kedai aku jadi blur. Tak tau nak order ape. Kalau tak tu kan, Selalunye lajuuu je mulut aku tu order nescafe hahaha. Ni aku jadi terpelik jap bile aku menahan diri dari mengorder nescafe. And actualy aku dalam plan nak berdiet. Kalau tak, aku bukan kire, bedal je la. Cuma satu sebab je. Sebab aku tak sanggup lagi melihat diri aku dianiaya oleh nafsu makan/minum ku sendiri hehehe. Bukan orang lain aniaya aku LOL. 


Ye la, ko bayangkan, aku diri depan cermin, aku cube baju-baju feveret aku. semuanya sangkut tang pinggul. Adoiiii la. Mase masuk ok je, bile smpai kat pinggul, aiiikkk... Tak lepas. Ade yg boleh, tapi memang mcm nangka kne balut la. Ade baju yang dulu aku pakai besar pun, skang da jadi sempit. Ouuhhheemmmmggggeeee....!!! Achaner nieeeee!!! Stress aku. (sambil menggeleng mase tgh type nieh) haha :P 

So, sokonglah aku. Jangan la cakap "Takpayah diet-diet ni, janji sihat," Kalau badan da macam tong, nak sihat amendakejadahnye. And skang ni aku memang rasa diri aku sangat tak sihat. Kerap sakit. Aku sedar penyakit-penyakit ni datang lepas aku da berhenti bersukan & ber'outdoor'. Totally stop. No Jogs, no hiking, no climbing, no... none of them!! Haihh... terasa bawak beban yg berat & actually aku tak selesa ngan badan aku sendiri. So, I need support. Moral support. No matter in what condition. Anything can do. 
I really hope this is working. Puuuhhhlleeeeaaassseeeee hehehe 
^__________________^

So, banyak sangat aku membebel. Last but not least, wish me luck!! Aku akan berpuasa minum caffeine mulai dari semalam!! Haha :P


Thank you sudi baca :)

4 comments:

  1. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 41
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay!!! Done Follow back :D kite suke blogwalking gak.. dolu2 mase tak keje kan.. hari2 dok baca blog org.. follow sane sini.. verangan nak ade blog sendiri hehehe.. Alhamdulillah. da mule istiqamah :D

      Delete
  2. aishh.. baru perasan.. Martika ada blog rupanya yea.. selalu tengok komen kat FB Tengkubutang Miaw aje.. ruap2nya ada blog.. awat tak habaq awai2 no... heeee.. dah follow sini.. opsss.. teman pun suka kopi gak tauuuu.. tapi kepala asik migrain lepas minum kopi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. kite malulaaaa.. blog kite bese2 jer hehehee :P tu laaa.. kite start kawan ngan awak kat FB pasal perasan awak ade blog.. tu yg add tu hohoho :P
      Isy... selalu org yg ada migrain tu la yg feveret die kopiiii huhuhu :P

      Delete

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...