^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Sunday, April 17, 2011

Erkk...!!! Kawen..?!?!?!?!?




hurmm.... aku ade berita gembira untuk diri aku sendiri... huhu...so, pada hari Jumaat lepas yang tenang, aku balik la ngan gembiranya nak share ngan parents aku....

" Ayah, mak, kakna da kompem kat company kakna tu... dapat naik gaji gak.. huhu.."

ayah aku ngan perasaan kagumnye cakap la... "waahh yekeee... thank you..." die tediam kejap..

"eh, thank you pulak... congratulations.. " hehehee.. patut la aku pun rase pelik jer huhuhuhu...

"aku pun cakap.. " thank you.. thank you.." sambil buat gaye macam kunun2 chumel..

Aku pun ngan girangnye nak melangkah ke dapur sambil ala-ala melompat2... tapi tak lame laaa... sebab ayah aku memotong aku nyer kegirangan dengan bertanya soalan yang julung2 kalinye ditanyekan haha...

"Haa.. abis tu.. bile nak kawen?" hahhh????!!!??!!?? langkah gembire aku terhenti n aku tergamam... mati aku nyer senyum girang heheheh.... poyo kan aku...

aku macam terdiam skejap.. ade la lam seminit tu.... pk nak jawab ape.. aku bukannye ade plan ngan memane lelaki kate nak awen ke ape..

"belom lagi laa ayah... kakna takde calon lagi..." dalam mase aku cecepat berjalan ke dapur aku jawab... ayah aku sempat plak tergelak..

aku pun sambung lagi... "kakna mane ade boyfriend lagi.... " mak aku yang ade kat sane pun diam je.. takde cakap ape2 pun :P

aku rase jawapan tu cukup untuk memberitahu yang aku mmg takde sape2 yang nak dibuat calon menantu die.. dan secare tak langsungnye memberitahu yang aku mmg tak de plan lagi nak mendirikan umah tangge. huhuhuhu....

alamak... aku tak sangke plak.. aku ingatkan mak ayah aku mmg taknak tanye aku pasal jodoh aku nih.. sebab ape tau.. sepanjang aku hidup 28 tahun nih.. lum penah sekali pun mak ayah aku sesebut pasal kawen kat aku... tetibe ayah aku tanye 'bile nak kawen?'.... tak tersedak aku?
mujur bukan time makan.. kalau tak, tersembur la aku nyer makanan kat meja makan hehehee.... ok la tu.. means.. mak ayah aku da sedar la yang aku nih da besar.. da boleh kawen.. haha...
erkk... tetibe aku terase cuak plak.. terase da dekat ngan jodoh aku... sape la orangnye ek.. huhuhu maakk serammm :P

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...