^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, July 21, 2012

All the way to Tanjung Harapan, Port Klang

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera....

Last few weeks on my off day aku tido umah Cheras. Bangun pagi2 aku teringat kat member aku, Adeq. Ermm.. Rase nak pg jumpe die sangat-sangat. Tapi, adeeiii... Biar betul MD, ko nak pg jumpe die ehehehe.. Bukan dekat-dekat tu. Kat Tanjung Harapan nun, yang terletak di hujung Klang hehehee... Actually aku mcm biase dengar la tempat tu. Mcm penah pg pun ade. Tapi di mana ya. Ahahaha...

Oklah, aku mengambil keputusan untuk pg redah je la. Aku kan suke menda redah-meredah nih. Pk banyak2 nanti last-last tak jadi pulak kan. So, pagi-pagi lg aku kol member aku si Adeq, menyampaikan hasrat hati yang nak ke sane tu hehehe. Ape lagi, Adeq pun happy giler la. Aku bagitau siap-siap gak kat die yang aku mmg ade masalah kalau bab-bab nak mencarik jalan nih. Pengalaman2 yang lepas jelas menunjukkan betapa aku nih tuli jalan hahaha.. Pantang tempat baru sket, sesat je la jawabnye heheheeh.

Makanya, aku mulakanlah perjalanan aku tu dengan debaran di dada hahahaa. Buat pertama kalinya guna Jalan Cheras tu untuk tembus ke federal. Aku redah je lah. Alhamdulillah, semakin diasah, aku pun semakin bijak membaca papan tanda. Belakang parang lagikan tajam kalau diasah, inikan pulak kite sebaik2 ciptaan Allah kan heee.. Akhirnya sampai jugak la aku ke federal yang dah tentu2 ramai giler kereta tak kira waktu bile, melainkan tengah malam.

Mujur la aku pun da isi minyak sesiap, so, layan kan je la jammed tu. Apa yang penting, matlamat aku skang, nak sampai ke Tanjung Harapan, Klang n jumpe ngan Adeq. Lame tak jumpe. Rindu :D

Seperti yang diarahkan, lepas tol kat Jusco Bukit Raja Klang, aku kne amik exit kiri then ikot signboard menghala ke Pelabuhan Utara, Klang. Giller babas.. Fuh, aku memang tak silap lagi, destinasi semakin dekat. Tak sabar aku jadinye. Highway tu lengang, aku pecut gak la sket. Lalu lagi satu tol. Aku pun laju je la.

Kufikirkan da dekat sangat, rupenye aku silap. Jauh lagi babe. Nak lalu jalan kampung lagi, nak lalu jalan kilang lagi, nak lalu jalan lori kontena lagi. Hehehehe.. Sampai hujan, da benti hujan, pun aku lom sampai. Dan akhirnya aku ternampak signboard Tanjung Harapan.

Aiikkk? Aku rase aku penah datang nih. Aku cube cam bebetul. Huhhhhh!!!! Memang tak silap lagi. Ni la tempat kalau nak berjalan jauh sikit keluar dari kolej mase aku belajar diploma dolu2. Lame dah. Seploh tahun lepas gak la, dan bile sampai sane, aku jadi selesa la jugak, sebab aku cam jalan-jalan die. Alhamdulillah... Aku dipermudahkan ke sana sebab aku direct sampai n tak berpusing2 sikit pun eheheh... Tahniah kepada diri aku sendiri *muke bangge   


Aku sampai sane, Adeq tak terus ade kat situ. Die suruh tunggu, ade urusan sket. Then after about half an hour, she's finally muncul heheheh. Alhamdulillah. takde aral melintang. Ape lagi, kitorang berpeluk sakan la.
Disebabkan aku pun da lapar, aku makan la nasik campur kat situ, Adeq rekemen a few kedai yg lauk2 die.. hurmm... not bad :D


Ni la die orangnye. aku panggil Adeq or name die Raja Zarina. Ampun tuanku... :p

Lepas da bersembang lebih kurang, Adeq pun nak balik opis die. Aku pun nak berangkat balik la. memang pg sane pun sebab nak jmpe Adeq je. takde plak plan lain. So, aku terus shoot balik KL. sepanjang jalan balik, aku senyum panjang n tarik nafas lega la. 

1st - Aku berjaya drive seorang diri ke Port Klang tanpa peta (mengikut signboard)
2nd - Dapat jumpe Adeq sayang hehehehe
3rd - Rupenye baru aku tau tempat yang Adeq selalu cakap tmpat die keje tu adalah tmpat aku melelepak bile kuar jauh sket dari kolej dlu ahaks.. senget tul aku nih

Alhamdulillah... lepas nih nak redah mane pulak heeeee

Thank you sudi bace :)



No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...