^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Friday, January 27, 2012

On My 29th Birthday ~ Alhamdulillah ~

Assalammualaikum.... Selamat pagi. Aku lom sempat lgi update entry ttg hari ulangtahun kelahiran aku. huhuhu... Besday aku tanggal 23 Januari yang lepas.

First of all, Alhamdulillah syukur nikmat. Atas keizinan-Nya, aku masih bernafas sehingga aku meniti usia 29 tahun. Memula nak sebut tu macam kind of tak biase. Is it? hehehehe... poyo kan.. macam la orang len tak penah umo 29 :P macam la aku sorang.. huhu.. okeh, forget it. :P


Erm... Ramai adik2 bagi soklan cepumas kat aku - Ekceli bukan la adik betul, kawan2 yg lebih mude, so, aku panggey la adik.. (FYI, more than half of my close friends is younger than me. range 18 - 26) *siap bagi range tu.. mudah korang nak bayangkan la kan tee heee :D

antaranya ;
" kak D, da 29... da patut pk pasal kawen," aku senyum.. heeee
" weh kak, ape rase tahun neh last umo pangkal 2?" aku buat muke pelik.. hah? -_-"
" kak nad nie kan. macam tak caye je kan tahun ne 29. perangai macam budak2 je lagi, da ready ke nak kawen?" aku terpinga2. ('o') uhuuuhuhuhuuuu...
" kak, lagi 20 tahun umo da dekat 50. akak plan nak anak bila?" errr.... relevan ke soklan neh? hehehehe... nnnaaaahhhh

Errr... banyak lagi la.. tu baru dari kawan2. lom dari sedare mare la kan. yang pasti, kalau korang pasan, soklan2 neh, banyak yang menjurus kepada 'menamatkan status bujang' aku.. waaaarrggghhh!!!! 

Ape?stress? heheheh... Takla... aku ok jer.. Ok la, tipu la kalau langsung tak stress kan. Tapi aku malas nak pk.. Sebab menda lom pun jadi lagik. Andaikata la ade sesape yang muncul dan memperkenalkan diri and menyatakan hasrat untuk menjadi calon suami aku, haaaa mase tu aku rase baru aku akan mula berpk. Hehe.

Orait2... kat sini bukan nak citer pasal jodoh aku. saje merapu n menyelit sket hehee... aku neh nak bercerita pasal umo aku neh. erm... ade kene mengene ngan jodoh sebab faktor umo aku la kot kan hehehehe.. soal jodoh nih aku tak pandai nak pk sangat. aku follow je.. aku percaya jodoh itu rahsia Allah, Allah da siapkan terbaik buat aku. Dia da aturkan. tunggu masa sesuai je. aku takmo kekejar jodoh ni. penat kalau jumpa seploh orang, seploh2 bukan jodoh kita. buang mase (seriously), buang tenage (walaupun leh rehat), buang duit (walaupun wit leh carik), waste everything especially my big heart. but i believe, satu yang bertambah, pengalaman. :)

Aku cakap mcm neh pun, bukan la aku tak penah buang mase semua tu. Penah je pun. Tapi tak la sampai seploh orang. Ahaks... Takmo la aku nak tunggu sampai orang ke seploh baru nak stop kan. Hehhe.. Aku penat.. Giler poyo - contoh je. Jangan mare aa hehehehe...

Ade gak kawan2 yang kate aku nih yang tolak jodoh. erm... boleh ek mcm tu. bukan kalau da mmg jodoh, terpisah 7 benua pun leh jmpe ke. Entah la aku kurang arif sket bab neh.. Ade gak yang kate aku nih memilih. Ade juga yang kate aku tak bukak hati untuk menerima orang lam idop aku. What ever la... :) hanya Allah yang tahu hati aku.. huhuhu... takpe.. yang tu aku simpan dlu heheeh...

Okey... back to my birthday ari tu.. aku takde la buat ape2 celebration. aku balik umah parents aku. 23 n 24 tu kitorang makan luaaarrrr je hehehehee... Lagi best la la la.. Mmg la best kan. Ayah aku lanje makan. Ni aku rase badan aku tetibe bulat balik. Baru 2 hari.. Kalau lapan hari? Pengsan aku hahahhaha

Kawan2 kat internet ramai tanye.. Dapat hadiah ape.. Ape hadiah paling best? Ape hadiah paling mahal? Bf bagi ape? Mak ayah bagi ape? Hehehe aku rase kelaka.. Eermmm.. Dlu penah gak la, bile ade antara kitorang nye besday.. Kitorang celebrate reramai ngan memember. Tapi ade sedikit kesalahfahaman. Kami semua terseparate secare tak sengaje. Kalau ade sambutan tu, bese ade la kek kecik, hadiah cute2 huhuhu.. Tapi da takde. Takpe la. Aku bukan la nak hadiah ngan kek tu pun. Cume bile kumpul reramai tu kan serownok. But ok la. Sebagai pengubat yang leh legakan hati, aku berkumpul ngan family aku (yang neh wajib), makan reramai. Best2.. teee heeee :D

Ape pun pada aku, yang paling aku terharu n hargai ialah, kawan2 yang mendoakan aku. Doa aku sihat selalu ~ amin, dipanjangkan usia ~ amin, murah and bertambah rezeki ~ amin, cepat dpt jodoh ~ amin.. (nak jugak :P), hepi selalu ~ amin... And macam2 lagi lah. Huhuhu... Ini la yang paling aku hargai. Terima kasih kawan2. Semoga Allah perkenankan doa kawan2 semua. Semoga kawan2 semua pun diberkati dan dilindungi Allah...

Bersempena dengan hari jadi yang ke - 29 nih, aku pun doa semoga aku dapat menjadi anak yang lebih baik dari tahun lepas2. Doa untuk diberi kesihatan tubuh badan dan akal fikiran, dibersihkan hati dan jiwa, dijauhkan umpat keji, iri hati dan fitnah, dipermudahkan segala urusan, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur. Semoga aku pun dapat tingkatkan amalan aku tak kira la dari segi batin, zahir, dalam bentuk doa ataupun fizikal.

Aku tak de la banyak pencapaian yang best2.. Macam zaman belajar dlu ade la jugak. Tapi itu da lain. takde ape yang menarik sangat la nak aku gembar gemburkan di sini. hanya yang leh aku rase sebagai pencapaian aku, aku da leh berdikari. Aku da tak terlalu bergantung ngan parents aku (tipu la kalau tak bergantung langsung kan).. Sampaikan ade antara kawan2 yang kagum ngan aku walaupun aku rase bese je. huhu.. Oh, demi Allah aku tak riak. Tapi dalam banyak2 pencapaian kekecik aku tu, aku rase yang paling best, aku da mula rapat ngan mak aku. Kalau dulu2 mak aku tak kisah aku takde, skang da pandai kol, tanye aku balik bile.. Kekadang kol sebab nak bersembang. Pada aku, ini la yang paling buat aku hepi hehehe... mak, Love u... Semoga kite bertambah rapat lagi dari skang ahaks.

Huhuhu terase macam banyak plak yang aku harapkan kan? Hopefully Allah perkenankan. Amin.. Kite mane la tau kan. Ini la name die doa dan harapan. Ape pun, aku kne la usaha jugak kan. Doaaaaa je.. ape pun tak bleh ... hhuhu.. baiklah kawan2.. aku nak sambung keje neh.. nnt ade free, ade mud, ade idea, aku update lagik..

Selamat hari jadi MD, semoga ko jadi manusia yang berguna. Da 29 da MD oooiiii.... hehehehehehe

Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...