^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Tuesday, September 24, 2013

Expect Less, Accept More

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Terima seadanya, u'll get fewer dissappointment. 

Macam yang pernah aku bgtau dalam entry sebelom nieh. Aku nak amik pengalaman dan menceburkan diri dalam dunia perniagaan. So, bile ade kesempatan n peluang, aku pun belajar la sikit sikit. Kebelakangan ni, aku ade involve dengan dunia perniagaan. Wahhh.. Sebut perniagaan je, terbayang mcm dalam citer2 slot Samarinda TV3 tu je kan. Yang selalu rebut2 kuasa tu la. Ahahaha... Berangan tu perlu. Bukan kene bayar pun kan. Ahaksss

Aku bukan la ade perniagaan yang mcm tu. Belum masenye lagi. Takkan baru berniaga seminggu, sebulan da kaye ahahahahhhh... Tu melampau la kan. Eheeeee.. Ouh, lupe nak bgtau, bukan juga bisnes carik carik orang (tapi kalau tak berniaga ngan org, ngan sape plak kan? hohohohohoho) mcm tu. Aku baru bermula dengan jadi agent kekecik je. So, ade gak la aku pegi jumpe-jumpe client. Nak berjaya punye pasal, aku pun berusaha bersungguh sungguh la. Ouh btw, produk yang aku bawak tu adalah produk makanan supplement.

Aku tanye kat die, cmane nak hilangkan rasa takut berdepan dengan orang orang yang aku jumpe-jumpe tu. Die pun tanye la aku, kate, terima seadanya. Barulah kite tak kecewa. 


Ouh Thank you Allah. You lend him to me. He is just like a motivator that sent to the earth just to please me. Only me. Thank you so much dear. You make my day. Almost everyday, I live with the words that came out from your mouth. I'm strong and what am i now is because of your words, opinions, thoughts, and that was so mind blowing. Thank you again Allah, you create a wonderful person and he's always be by my side. 

Erk... Selingan jap ahaks. Okay, berbalik kepada citer aku mintak pendapat die kan. biase kite dengar 'Give More, Expect Less' kan. But he said that i should learn to expect less and accept more. Bila mengharap kan lebih atau terlalu mengharap sesuatu, bila tak jadi, itula yang akan buat kite kecewa nnt. Be confidence dan terima seadanya, tak kira la ape yang bakal terjadi tu menggembirakan atau sebaliknya. So, you will have no fear to face anything in this world.




Aku pun pelik, padahal dlu mase aku dok sibuk men outdoor, ini adalah antara petua yang aku amalkan. Selalu aku bayangkan track yang teruk-teruk kalau mendaki gunung ke, air terjun ke. Sebab aku takmo kecewa kalau perjalanan yang dijangka best sebenanye horror kan. So, kalau track memang teruk, takde la terase susah sangat. Hahahaha korang paham ke maksud aku? Aku ni sengal jugak ahaks.

Yeay!! Itula perkara yang aku belajar mase jumpe die. Manusia ni kan memang mudah lupe. Tu sebab kite kne saling mengingati kan. Baru la kite tak terbabas daripada landasan. Ape pun, aku akan usaha bersungguh sungguh. Dengan bekalan harapan dalam hati, dengan perasaan Accept More, Expect Less, Inshaa Allah aku akan lebih yakin dan berani selepas ini. 

Thanks to you my motivator :D

Thank you sudi bace :)


No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...