^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Tuesday, September 24, 2013

Libas la balik

Assalammualaikum dan selamat sejahtera....

Lepas 3 hari off, hari nih aku masuk keje macam bese. Aku terasa macam dada aku berdegup laju. Ahah... teeetttt... hehehehe bukan pasal aku berdebar2 terjumpa buah hati ke, mamat ensem sebelah opis ek. No, no, no... Aku tetibe teringat kejadian-kejadian dulu huhuhu. Apahal nak berdebar-debar kan? Ntah, marah ke? Hangin ke? Bukan. Tapi berkobar-kobar bile teringat. Motif sangat kann..

Bukan aku nak ungkit dan tak redha. Menyesal jauh sekali. Cuma, bila teringat tu, aku wondering. Why me? Aku jadi letih bila waktu tu, akuuuu je nak kene jage hati orang. Hmm.. agak2 bile plak orang nak jage hati aku? I'm the one yang selalu diam bila orang ketepikan atau tak hiraukan percakapan aku. Then orang yang bercakap tu akan bangga dan kate "Bila aku cakap macam tu, terus die terdiam," helloo... aku mengalah, ok? Mengalah tak bererti kalah and salah. Pada aku, 'DIAM'

Diam n pekakkan telinga

adalah langkah terbaik untuk mengelakkan keadaan menjadi lebih keruh. bak lirik lagu KRU tu, ape tah name tajuk die.. die kate "...diam itu pintar..." hehee pintar la sangat..

Tapi, lame2, aku rase takde la semua benda ko kne diam kan. Aku selalu diam and finally, aku yang akan stress bila mengenangkan yang "Kenape aku tak libas balik?" Then, bile pk2 balik "why i didn't answer and i didn't libas balik all of them?", finally, i get the answer... Owwwhhh... aku yang mmg malas nak menda tu meleret2. Itu la aku, memang selalu malas nak memanjang2kan menda. 

But then, few months nih.. Actually, bukan la baru sangat.. Aku rase ade sedikit perubahan la dengan keadaan yang satu nih. Aku rase aku skang da konfiden sket untuk menegakkan benang yang kering!! Aku juga suda berani menyuarakan pendapat aku. Ok, name pun pendapat kan. Bukan la semestinya betul, but what i'm trying to say here, 'Yes!! I can speak confidently.'

Dulu, aku selalu pk, "kalau cakap macam ni, die terase pulak nanti," tak pun, "nanti kalau aku cakap, diorang ni sure tak setuju" but at the end, takde sape plak terfikir kalau2 aku ade nak luahkan pendapat jugak. Atau aku terase - bebudak panggil 'sentap'. Sentap kah aku? Hahah.. Aku adalah seorang yang jarang nak bersentap-sentapan nih. Bersantap-santapan selalu la. Wakaka..

Oklah, point aku sebenarnye, untuk mengatakan, bahawasanya sekarang neh, aku, Martika Diyana, sudah manjadi lebih yakin kepada dirinya sendiri.

Alhamdulillah :D

Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...