^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Thursday, April 30, 2020

Di Sebalik Rahsia Cinta - Metropolitan | Cover

Bismillahirrahmaanirrahim 

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera  


Hola Gais,

Memang lah bila dah memerap dalam rumah ni kan, kita buat lah apa apa yang menghilangkan bosan ye. Macam saya, memang tak bekerja sepanjang PKP ni, jadi salah satu benda yang teman buat, ialah mengaktifkan semula akaun untuk aplikasi (apps) Smule dan Wesing teman. Rasanya semua tau ape kegunaannya apps tu. Guna diaaaaaaa..... Melalak la, ape lagi kahkah.

Sebenarnya, teman dah lama ada akaun dalam apps ni. Cume dulu teman memang tak aktif. Nak nak pulak Smule tu, dah kalau nak menyanyi sesuka hati atau rakam cover solo, kene aktifkan akaun VIP. Nak ada akaun VIP pulak nak kene bayau. Memang idok le teman. Dulu dulu teman keje meniaga kais pagi makan pagi (haha). Idok ler berani teman nak bayo bayo dekat aplikasi. Udoh ler teman ni kurang pandey. Kang tah ape digodek, lain disuruh lain dibuat. Habis la pulak nanti duit yang tak brape nak ada dalam akaun bank tu. Hahaahahaha. Takut wey, punye la b****h aku ni dulu kalau nak guna apps apps ni. Cuak kot. Tak paham kejadiannye tu. Makanya, teman join je la orang pain punye duet. Haha. 

Tapi memang tak aktif, masuk pun bebila yg free dan ada masa je. Ade sekali tu, teman uninstall je apps tu. Sebab memang tak guna sangat. Udoh fon awak pulak dah full storage. Buang je lah, bukan pakai pun. Haha. SUdah tu, alhamdulillah ada rezeki tukar fon yang ram besar sikit, saje la download lagi apps tu sebab ada follower yang request nak berduet dekat Smule. Kita download la tapi tetap tak aktif. Sebulan sekali pun jarang nak on. Hehe

Nak dijadikan cerita, lepas dah masuk tahap ketiga Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni, baru lah ada teringin nak aktif semula akaun Smule dan Wesing (yang ini adik saya yang suggest). Maka bermula lah episod keseriusan menyanyi di Smule dan Wesing ni. 

Yang tak bestnya, awak takde kawan sangat kat sana. Kita just tengok dan follow macam mana yang orang lain buat. Teman buat keputusan untuk subscribe VIP dekat Smule (Wesing tak payah VIP bagai, boleh nyanyi mcm mana pun freely). But, i like smule sebab dekat sana ramai yang boleh berduet. Mungkin ramai lagi yang belum tahu kewujudan Wesing kot. Entah la haha.

Baru few days back, teman upload lagu untuk berduet dekat Smule. Lagu dari Band Metropolitan - Di Sebalik Rahsia Cinta. Setahu teman ramey yang tak tahu lagu tu. Tetiba esoknya ada sorang mamat ni join collab lagu tu. Yang menariknya dia menyanyi lagu tu bagus betul. Suara pun sedap juga. Dah sudah dia pos teman pun cakaple macam dalam gambo tu. Tengok ler. Teman bercerita sambil ada gambar hehe.

Teman komen macam ni la dekat lagu yang die collab dengan teman tu
 Then tetiba die jawab komen macam tu. Aku pun pelik la, apsal die cakap "your tone still sama macam dulu2?" Aikk.. Kenal ke? Tapi di mana ya? Haha, So aku pun tanya lah macam dekat next comment yang korang boleh baca kat bawah die tu. Bukan ape, takut salah faham.



Then die pun jawab macam tu. But i still can't get it. Yang aku faham, maksud die aku pernah nyanyi lagu ni ngan die dulu? Bila? Dekat mana? Memang aku tak ingat langsung



Jadi, die pun like la satu komen aku dekat OC (Open Collaboration) yang kitorang pernah berbalas komen dulu.



Okay, ni komen dekat collab lagu yang sama tapi 3 tahun lepas ea. korang boleh tgk dekat bawah komen tu ada tulis '3y'
So bila aku baca je komen ni baru aku teringat. Memang pernah collab lagu ni dengan sorang mamat ni, dan respon die mcm yang korang baca tu lah.
Aku punya excited terus reply dekat komen lagu yang record 3 tahun lepas. Haha, then aku balik kat komen asal (lagu collab yang terbaru) 


Baru lah recall balik semuanya. tapi aku memang berterima kasih sangat dekat dia. sebab aku rasa happy sangat. Bukan apa, tak sangka boleh jumpa semula kat Smule after years. Dah la tak kenal. dengan berjuta pengguna Smule tu kan. Haha. Dalam suasana PKP sekarang ni. Ini dah kira mcm best news lah kahkahkah. Tapi memang happy. 2 kali collab org yang sama. Yang dulu, dia yang OC. Dan yang baru ni, aku pulak yang OC.






Sempat pulak dia bagi tips bila aku tanya kenapa suara yang collab dulu clear, yang sekarang tak clear. Mak dah lupa nok nak main dengan setting dia. hahaha.



Korang mesti pelik kan, kenapa tak kenal? Tak cam ke? Ahah, ini lah sebabnya. Dulu masa join collab, kitorang takde on video. so rakam audio je. dan yang terbaru ni ada video sekali. Jap lagi aku upload lagu nya ye. Hehe. 


Aha, dedolu keluar gambar mcm ni je masa play lagu. Kitorang takde record visual.








No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...