^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Friday, April 10, 2009

Makan Makan Makan....

hhuhuhu... ape cerita skang pasal makan2 nih....?
tak layan arr..... hahahahahahaha... aku skang tgh nekad nak turunkan berat badan atas sebab musabab yang munasabah laaa... hhahahaha... sape taknak kurus kan.. aku nak kurus pertama2nye... sebab aku nak sihat laaa.... dari 4 years back lagi my pakar dietik sarankan aku turunkan berat badan n die bagi nasihat, diet schedule n macam2 lagi la.. hahahahaha.... just me myself yang tak sesedar lagi.. n after my operation kat lutut until now, berat aku lom turun2 n lutut aku meragam2... huhuh... tande2 protes kot sebab berat aku tak turun2 tapi makin bertambah.. huhuhuhu... tetambah plak aku pun da lame berehat dari dunai2 outdoor nih.. hahaha... skang nih nak start balik.. tapi badan tak fit langsung.. jalan sket da mengah... naik tangge sket da tercungap2... kekadang tanye kat diri sendiri... APEHAL..!!!????? huhuhuhu...

mmm... susah gak sbenanye kan nak buat memenda nih... die perlukan azam n kesabaran yang kuat sangat2... hahahaha.... now aku da ader semangat yang baru.. actually, everything start from my dear fren nisya.... kakak die pg program diet n die bgtau nak buat.. die ajak aku.. bile da dengar sumer (padahal mase tu lum paham sangat lagi) aku pun on jer ar nak diet... huhuhu.... yang best tu.. nak kne makan sayur2 jer untuk 10 ari yang pertama.. after that nak makan yang len2 bleh.. tapi still kne control... program 10 ari nih dipanggil diet high protien.. huhuhuuh.. aku follow jer ar... kitorang punye la semangat.. siap pg supermarket n beli macam2 jenis sayur.... huhuhuhu... macam2 la....

skang nih aku kat kedai mamak ader janji nak umper member... skang nih menahan perut jer... hahahahaha.... ok la tu kan.. aku berjaya la kirenye menahan nafsu makan aku yang selame nih tak terbendung... skang aku rilek...
sebab ape... aku pk, dah start n aku taknak la buat menda tu jadi sia2 kan.. hhuhuhu... masuk ari nih da 5 ari aku ngan member aku nih makan sayur jer ari2... da rase macam kambing pun ader gak.. huhuhuhu.... well... sabar ea.. nanti kiter makan bes2... huhuhuhu..

well.... wish me luck.. hahahahahaa

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...