^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Wednesday, October 28, 2009

Hikmah..(bhg.2)

jumper kat bahagian ke-2.. uhuhu...
poyo jer kan.....
tak ar.. panjang sangat citer bahagian 1 tu...
aku teruskan yea.. uhuhuhu.. bismillah...

kat mane ek.. haaa.... aku ader dapat call dari millennium agency...
kat bangsar.. aku pun pg la.. aku dapat la keje tu...

(sebelum tu nak bgtau sket, idop aku ngan member aku berterusan macam tu selame lebih kurang 2 bulan)

alhamdulillah, dapat keje tu, my fren pun get another job kat Celcom jalan semarak tu.. aku dihantar ke Ambank kat jalan Yap Kwan Seng tu... sebagai customer service - inbound call. macam operator ar macam tu.. uhuhuhuhu... aku layan jer ar... memule aku macam seronok la biler dapat keje tu. aku pg ar sane, kire macam aku training la... aku pg training situ n dapat tahu yang aku nih cume akan dijadikan sebagai part time stand by.. macam tunggu derang panggil baru masuk keje.. tapi aku kne ar ader training 2 minggu.... aku da rase tak sedap hati ar.. tapi aku layan jer ar sebab menda tu better than nothing kan.. so, bak kate nisya, layan jer.. uhuhuhu...

lepas aku 2 hari kat situ, ader masalah besar.. kitorang nyer tuan umah nak halau kitorang dari situ.. sebabnye kitorang lambat bayar sewa umah... padahal last month nyer dah bayar dah... tapi diorang kate taknak tunggu lagi sebab da dekat 2 minggu tak bayar... memang bengang tul ar ngan pompuan giler tu... takder consideration langsung... teruk sangat.. mmmm tapi nak kate ape kan.. die da marah2, bagi mase 1 hari jer nak kosongkan umah... kitorang mntak ar excuse sampai weekend, tapi memang die taknak bg peluang langsung... so, kitorang pun mintak ar excuse kat bos memasing nak cuti sebab ader masalah...

kitorang cuak sangat... bawak laptop, dok kat cafe n online carik umah... kol sane sini, kol ajib mntak tolong sewakan lori pakcik die... carik kotak kat pasaraye segi.. macam2 sangat... da dapat umah kat area wangsa maju... kitorang ader masalah kewangan ar plak.... nak bayar umah, lori, sewa umah yang dok mase tu, blanje... ngan macam2 lagi....

haaaa.... nanti aku sambung lagi, citer plak camane kitorang dapat wet nak bg cukup.. uhuhuhu...

(sambung lagi bahagian 3...)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...