^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, February 4, 2012

Semoga 2012 lebih baik dari 2011

Assalammualaikum dan salam sejahtera...

Giler lame.. da sebulan masuk tahun baru, aku baru nak wish.. Sebelum tu.. Selamat Tahun Baru 2012. Rasenye macam takde la lame mane aku tgk angka 2011 tu kat kalendar.. Skang da bertukar ke 2012.. Ehehe.. Ye la kan.. Takkan la nak tuka 2010 plak ahaks..

Lambat plak aku nak update pasal tahun 2011 yang banyak kenangan nieh.. Rasenye entry 2012 da ade la a few kan ahaks.. haaa meh nak sesembang.. Bese la.. Memasing sure ade citer2 best n tak best untuk dikongsi hehe. Aku pun takmo terlepas la jugak ape yang leh nak share ngan sesape je :)

Yay.. yayyy..!!!

Untuk diri aku dan kisah aku sendiri. Awal tahun 2011 adalah permulaan hari-hari yang murung buat aku. Mulanya, semua berjalan macam bese. Rutin aku yang mulanya berulang alik pegi keje driving dari Taman Melawati ke Cheras, mmg sangat2 mencabar minda aku hahaha.. Jalan MRR2 mmg terkenal ngan ke-jammed-nye kan. Aku sedikit stress bile mengadap jem nih. Poyo je aku kan.. :P

So, aku mintak la kebenaran nak sewa rumah. "Mak, kakna nak carik umah sewa yang dekat ngan opis," Mak ayah aku mulenya kurang setuju. Tapi bile tgk aku pun ok je.. Than aku plak rajin gak balik jenguk diorang mase hari - hari yang aku off. Haa... lelame diorang pun ok la.. hehe...

Then, aku ade membuat satu langkah yang sangat2 bahaya untuk diri aku n keluarga aku.. Di mane aku rase belum sedia lagi nak bagi semua orang tahu hehehe.. Aku kemurungan lagi selama few months.. Sebelum bulan puasa last year, aku da dapat setelkan masalah itu. Kemudian aku da hepi balik.. Dan aku memasuki episod di mane nak menstabilkan kedudukan kewangan aku. Huhu..

Alhamdulillah... Semakin lame semakin baik n i'm still trying to work on it.. Alhamdulillah sekali lagi.. Aku dikurniakan keluarga yang bahagia.. Mak ayah yang best.. Adik beradik yang sempoi.. N tak lupa kat kawan2 yang selalu ade ngan aku mase susah n senang.. Aku sangat2 terharu n terhutang budi..

Alhamdulillah
Erm... ade gak yang tak henti2 tanye kat aku ttg jodoh.. (mmg takleh nak lari kan.. hee :D) Errr.. Aku mintak maaf la.. Mmg takde jawapan lagi ttg tu... :) Just.. Please be happy for me.. Hehehehe :P (happy ke makcik2 aku bile tgk aku tak jumpe jodoh lagik?) ahaks.. Sampai pakcik aku yang baru awal 40-an pun cakap "Awak tu umor da nak masuk 30-an dah.. cecepat la kawen," hahhahahha.. Makcik2 aku plak da heboh nak kenen2 aku ngan anak2 kawan derang laa... Bisnes partner derang laa..

Takleh lupe, the funny part, bile jadi mcm tu - aku ok je, senyum.. Tak pk.. Takde masalah la pade aku... But, mak aku plak yang stress.. Hehehe bese la kan.. Die risau tu.. Cume tak tunjuk je :P dah mak aku cakap "Eeiiii ade ke nak kenalkan anak aku ngan orang tua2," (umo 40++) mak aku nih tak ske la katenye.. aku diam je... Family aku masih mengamalkan cara di mane anak-anak jangan la berani nak bercerita pasal cinta2 ke, gepren boipren depan orang2 tua.. Tak manis.. Biar semua urusan orang tua yang buat... heee.. Klasik tak family aku hehehehe... :P

N pada aku plak, aku takde masalah ngan semua tu.. Ade rezeki, sampai jodoh sok, ade lah... Insya Allah. Amin hehehe.. okeh.. Part citer pasal jodoh aku da cukup. Citer len plak ahaks..

Aku bersyukur sangat2.. sebab dapat buat Jejak Kasih ngan a few of my good friends.. Anna, Adeq, Dina. Kawan mase kolej ngan tempat keje lame dlu. sangat2 teruja bile dapat jumpe. ade yang da hampir 8 tahun tak jumpe. ade gak yang tetiap tahun aku mesti jumpe.. hehehe... I had fun meeting all these good people in my life. semoga lepas neh dapat jumpe ngan lebih kerap. Heeee...
 
Hang Out ngan Anna

Adeq yang sweet..

Pasal family aku takde banyak perubahan pun. belum ade orang baru dalam keluarga. Masih orang-orang yang sama. Hee.. :D cuma aku rase, tahun neh kitorang rajin la balik kampung mak kat Lumut, Perak. Jenguk opah aku. Opah pun da tak brape sihat, tu pasal la mak rajin ajak balik. Mase ade adik2 yang taknak ikot balik kg, mak pernah cakap, "Jom la balik kg tgk opah, tah sampai bile la kan orang tua tu..." aku pun diam je la.

Balik tgk opah

Bestfriend aku kat opis, Raja Nurasyikin akhirnya bernikah dengan bf yang da 7 tahun kawan. Alhamdulillah. Aku jadi pengapit die ehehehe... Tapi rase takmo jadi pengapit lagi la. Aku rase macam aku yang lagi banyak hal dari pengantin. kasut tak selesa la. kain tak betul la. wakakakakaka :P Semoga dapat berkat.. amiiinn ahaks...

Hujung tahun pulak, dapat berjalan ke utara tanah air. Kedah ngan Penang. Pegi pun sebab engineer kat opis aku kawen. kitorang pg ramai-ramai 5-6 bijik kereta. Kenduri kat Alor Setar. Alang2, berjalan terus ke Penang. Huhuhu.

Pengantin yang cantik :)

Naik Bukit Bendera... lalala

Tu je la kot. takde ape yang menarik sangat. tapi yang penting, aku hepi je selalu :) Walaupun ade kekadang kejadian yang sedih2, selalunye aku berjaya tolak sedih2 tu ke tepi. Yeah.. doakan aku ye kawan kawan. Semoga ape yang jadi kat atas aku tahun ni lebih baik dari yang lepas2. Be strong MD, Life is Great huh... 


Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...