^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Sunday, February 12, 2012

Nak Kuey Teow Goreng takmo taugeh ye...

Assalammualaikum dan Selamat Petang....

Aku tetengah kebosahanan keje hari minggu sesorang neh. Partner yang should work same shift ngan aku arineh tak sihat katenye. So, kesaorangan la diriku iniiihhh... ehehehe... So, da dok sesorang neh, tetibe terpk-pk nak masak apeeee la malam ni ye untuk makan. Kemungkinan besar aku akan kesaorangan jugak dinner nanti ni.

Pk punye pk, setelah ditolak, tambah, bahagi, darab, memikirkan risiko dan kepuasan hati, aku terase macam nak buat Kuey Teow Goreng kegemaran aku la. Tapi ketiow takde.. kne pg beli jap eheheheeheh :P

Tapi nak letak sayur ape ek. Errr... daun kuchai je la. Taugeh mmg takkan la. Sebab mmg takkan makan punye. Heeee.... teringat plak aku kat satu kisah.

Berlokasikan sebuah kedai makan area2 umah sewa aku. Aku kuar makan ngan member lepas balik keje. Kitorang pun order la. "Kak, nak ketiow grg takmo taugeh yea." budak tu gelak. Member aku pun gelak. die tanye aku, " Awak mmg tak makan taugeh ngan kuey tiow ke?"
Errkk.... Bukan ngan ketiow je. Tapi aku mmg tak makan taugeh. Nanti kalau ade kat dalam makanan aku, first thing aku buat, aku asingkan dulu hahahhaah.... Orang len yang stress tgk aku eheheheh :P

melampau aku kan, pangkah bebesar :P

Aku pun cerita la kat member aku tu kenape aku tak makan taugeh. Sebab orang selalu akan cakap kat aku, "Eeeiiii adeke tak makan taugeh. Taugeh la sedap." so, setiap kali aku terjumpe ngan orang yang baru tau aku tak makan taugeh, aku kne la cakap nape aku tak makan taugeh.

Alkisahnye, dulu aku makan je ape pun. Takde hal punye lah. tapi terjadi la satu kejadian neh. Mase tu aku sekolah baru tingkatan 1-2 macam tu la. Mak aku masak la sayur taugeh untuk makan tengah hari. Malam tu, pembantu rumah aku panas la balik lauk2 siang tu (mak aku biasenye akan suruh panas2kan lauk sebelum die masuk campur untuk masak lauk baru kat dapur)

Bile sampai time nak makan malam tu, aku pun amik la sayur taugeh tu. Nak makan ngan seleranye la neh. Aku ngap je taugeh tu, terus terase rase die yang macam pelik sket. Aik, pelik. Padahal takde bau ape2 pun. Mak aku pun check la. die kate "Ha'ah, da nak bau, dah2, buang. Jangan makan." yang best tu, mase tu aku sorang je yang baru amik taugeh. Gggrrrrr.... why meee??!?!?!?!??

Rase die sangat la disaster. Selepas kejadian itu, aku pun tak la makan2 taugeh. Pernah gak nak cube makan, tapi akan terase kat tekak macam mane taugeh basi tu. Erkk.. Aku mintak maaf ea. Bukan nak buat korang putus selera makan taugeh. aku tau, ramai peminat taugeh. Memember siap cakap, "Ape la Kak D neh, tak makan taugeh. Taugeh la sedap, penambah rasa.." hehehehe... Mintak mahap ye. Tekak akak neh tak lalu.

Haaaaaa... macam tu la asal usul kejadiannye hehehe... So, sape yang kenal aku da lame dah tau dah. "Kak, kuey teow goreng untuk die ni jangan letak taugeh yea" hehehhee... tq cyg2 ku.... Dan kalau ade yang tanye kenape, aku jawab pendek je ngan muke selambe, "Pernah termakan taugeh basi," 


ps : mintak maaf andai ade tersinggung sesape. Hanye share pengalaman je :)

Thank you sudi bace :)

5 comments:

  1. oppa follow sini.... follow oppa balik okey... nice blog n entry yg nice sgt! hehehehe

    ReplyDelete
  2. i tak ske taugeh tade sebab musabab..hehe..i folo u dear :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakaka... lagi besh.. takde sebab kan :) heee.. baguih..
      sesamo la kito.. hehehe.... tq2 :)

      Delete
  3. ooooo gitu sbb tu je dah xleh mkn eh....beselaa tu kan tekak org lain2 kan :)

    Entri Terkini | 2 Hari !! Ada pada Google Search Engine !

    ReplyDelete

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...