^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Monday, April 1, 2013

End of Night Shift for March

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera....

Alhamdulillah... setelah satu bulan yang horror *wakakaka saje nak nampak seram konon. Aku berjaya menghadapi segala galanya seorang diri sewaktu bekerja night shift even demam or se'busy' mane pun. Ahaks.. *bunyi macam CEO yang konong2 full daily schedule.

Mesti ramai yang tak tau ni.. Meh aku nak bagi tau. Untuk pengetahuan para sahabat, saya bekerja setiap hari untuk night shift ni. Eh, maksud aku setiap malam. Every single night without failed kate omputihnye. Haaaaaa tu pasal la aku bahasakan ianye Horror. Muahahahahahahaahaha.. *gelak besar

Korang ade bayangkan aku bersengkang mata setiap malam? Teeetttt... Wrong answer, please try again. Hik.. Actually, standby night shift ni tak la berat sangat. Cuma kena alert je untuk kes kes yang da nak expired (need to close within priority level) atau kes kes high priority yang masuk (need to be assign to engineer as expired time is just for few hours). 

Haaa, aku tau ade yang pening. Takpe, tak payah susah susah pikir, buat sakit kepale je. Hikhik.. But for those who working in IT support industries, i bet they're expert on this. Heeee ^___^

As in my previous entry about the pro & cons when working on night shift, memang haku dah hagak.. Masalah aku, aku mesti ade tertido lelepas time subuh tu. Selalu giller kot terkantoi yang aku lambat handover Excel sheet to day shift. Kak Nuril *kakak team leader aku tu selalu kol umah aku suroh mak aku kejut. 

Wakakakaka... Lawak giller. Gile gile punye kantoi.. Adeeeiiihhh. Mak aku pun naik pelik ngan keje aku ni, bole pulak main kol kol rumah nak kejut bagai. Kalu mak nak mintak aku explain, memang tak la. Kak Nuril dlu, memule je bising bile aku hanta Excel sheet lambat. Lame2 die pun da jadi rilek je. Aku pun macam kebal je, selamba gak tetido la ape la ahaks.. 

Ye la, bukan ape pun. As long as takde kes miss assign ke, or miss SLA ke *expired ke, takde la die bising. Tapi kesian la kat dak dak kat opis yang tertunggu tunggu aku hanta Excel hehehehe.. Sorry ye adik adik ku sayang.

Last but not least, balik kepada tajuk asal aku, officially 1st April aku akan bekerja day shift. Maknenye, aku nak kne bangun pepagi n mengadap jammed yang tak berpenghujung setiap hari by heading to Cyberjaya. Arrgghh!!! Mane lagi horror? Keje siang ke malam? Ahahaha.. tak la, memane pun same. Chaiyok chaiyok Diyana!!! 



Ape pun, aku bersyukur sangat. Kenape? Jeng jengggg. Adelaa.. Heee ^___________^ Alhamdulillah. Terima kasih Allah 

Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...