^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, January 29, 2011

Opportunity ~

peluang.. banyak sangat.. macam2.... kat mane2.. tapi kne tgk gak la.. sesuai ke tak ngan kehendak kite.. sesuai ke tak ngan budaya kite, sesuai ke tidak ngan mase kite.... pendek kate, yang serba serbi sesuai lah.. huhu...

yang aku nak citer nih peluang perniagaan... huhu... bukan peluang jodoh, bukan peluang kerja, atau peluang bercuti ke luar negara.. (bestnye vacation... bukan skarang ea Diyana ) huhuhu.....

alhamdulillah.. lepas ujian yang membuatkan aku rase down sangat untuk berniaga, aku bangkit balik kali nih... harapan aku letak tak terlalu tinggi *takmo nanti frust gile2 lagi
just aku nak teruskan ape yang da ade.. nak2 plak ade peluang macam nih... lagi la aku rase ralat kalau tak mencuba.. who knows kan.. heee :)

dari tadi aku dok sesebut, peluang... peluang... aku pun lupe nak cerita peluang hape kah itu.. huhuhu... peluang perniagaan yang aku maksudkan ni adalah tapak perniagaan yang aku dapat.. alhamdulillah.. terima kasih pada kawan2 yang tolong jugak dapatkan peluang nih *kawan-kawan ni sangat menyokong aku nak berbisnes.. hehe.. tq guys...
mmm macam yang aku cakap.. kne tgk kesesuaian die dari segala aspek. masa, insya Allah aku ley adjust, kewangan pun sesuai ngan bajet.. so, y not aku tak buat aje kan.. hehe.. dari tak cube kite tak tau... :) aku pun nak la meneruskan hasrat aku nih.. insya Allah malam nih, lepas da jumpe tuan tapak, sekiranya takde aral melintang, da capai kate sepakat, aku dan kawan2 akan buat trial dlu ar.. lokasi penggambaran dan potensi perniagaan kat situ camane...
:)

kene cube sendiri.. nak harap cakap orang, mane la kite nak tau.. sendiri tak rasa.. lain sangat antara ape yang orang cakap ngan ape yang kite buat.. :)

yela, contoh cakap orang kan ;
"kat sane kan baru je bukak, aku rase orang takde dow... rugi je nanti... "
"brader tu kate, insya Allah, setakat nih tempat tu ley tahan laa.. ade gak terima kunjungan lam 150 ke 200 orang satu malam.. so, peluang tu tetap ade.."
"aku dengar kat situ ramai student la, kite pg ushar dlu je ar.. tak payah jual dlu.."

haaa... antare2 feedback2 yang aku terima laa.. tapi tu la macam aku cakap, aku ade time free, barang2 yang nak jual pun ade, bajet untuk sewa tapak ade sket, alhamdulillah... aku redah je la..

*aku mmg macam nih, tak ske dengar sangat.. suke cube sendiri..
takpe.. result tu kemudian... :) how will u know the potential and what is the result if u dont even try. repeat : baik cuba dari tak cuba langsung.. pengalaman tu yang penting :)

so Diyana, go..go..chaiyok...
da bertungkus lumus kan dari ari tu.. terus kan je.. :) puaskan hati sendiri..

to all frens yang sudi bace my blog nih.. :) wish me luck..
just want to express how i wish i can get through this.. :D

tq guyss... huhuhuhuhu ;P

p/s : tanda * means macam aku cakap lam hati laa :P

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...