^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Sunday, October 16, 2011

Beratur yang panjang fuuhhh =__="

Semalam lagi.. bersamaan 14 October, member aku yang dok kat Batang Berjuntai atau name rasmi tempat tu skang nih Bestari Jaya, kate nak datang jumpe n lepak... aku on je la.. member aku tu jarang2 free.. dah die nak datang pun da cukup bagus kan.. nak tunggu aku plak pg jumpe die kat sane tah tahun bile.. jalan ke sane pun tak reti haha.. ok la... die kate nak datang malam... so, petang hari kejadian tu 15 October, kompem la.. katenye lambat sket lam kul 9 atau 10 malam baru sampai.. aku da pesan jangan lambat sangat.

malam lepas aku balik keje, aku balik umah parents aku.. cecepat la aku mandi n siap bagai.. mujur la aku siap cepat.. lam kul 9.15 die msg, kate lagi 5 menet die sampai.. erkkk.... siap2, 9.30 aku kuar.. die kate... 
"kat sini mane dekat, KFC ke, McD ke, mane2 lah.." aku pelik.. tak pepenah die nih nak makan menda2 macam tu.. sebab dlu mase aku ajak, die plak kate - McD kat tempat saye pun ade... ceehh.. belagak :P
"betul ke nih? nak buat ape?" 
"ala.. saye nak online.. nak tgk game saye tu. saye tgh masak tu.. takut nanti makanan saye rosak" cisss.... terkena aku.. ingatkan nak makan.. rupenye nak masak lam game die tu.. nyampah aku.. hahaha...
aku pun pk2, erm.. ok lah, suruh la die drive ke KFC besau kat Wangsa Maju tu... 

sampai sane je. gile banyak kete.. takpe la lagi... member da tak jadi nak bawak kuar laptop die... malu katenye.. dah pulaaakkkk.... ske ati la kan.. aku da kate, bawak je la.. die takmo :P
masuk2 je, tu diaaaa aiihhh... beratur panjang... tapi aku rase kejap je la kot beraturnye...  so, kitorang pun decide on je la... malas nak ke tempat lain... bese la member aku nih..

tapi yang tak syioknye, die da warn kat aku awal2...
"awak pegi la beratur beli, saye tak reti nak order2 nih" wakakakka hampeh tu.... aku pun nak la die gak yang pg kan...
"ha, tak tau tu kne la belajar"
"takmo laaa.. nak belajar ape kalau da reramai macam tu.." tunjuk kat orang beratur sampai da kat puntu keluar hahahaha... aku pun setuju je la... aku suruh die pg cop tempat.. kalau da ramai macam tu, ade gak yang tak dapat tempat duduk nanti.. lagi sesia.. hehehe...

huh... dengan tabahnye, aku pun beratur laa.... aku tgk jam... lagi 2-3 menet nak kul seploh malam.. erm.. maybe lam 15-20 menet kot.. ok la.. layan sudeeee.....


huh... macam ni gak la aku mase beratur tu kan.... mamat belakang aku plak asik nak dedekat.. haaiipp.. karate kang.. hehehe.. aku wangi sangat kot.. wakakakakak :))))

beratur.. beraturr... beraturrr.... sabar.. sabarr.. sabarrr....  
aku malas nak tgk jam sebab aku rase kalau tgk jam, lagi rase lame kan... so, aku pun hampir2 pengsan dengan kepala berpusing2.. tapi ku gagahkan jugak... mase memule beratur tu, aku terpk gak, kot2 member aku tu nak datang kat aku n ajak aku blah ke kan... tapi aku takde plak die datang.. aku nak pg kat die kang, cian plak kot2 die teringin nak makan ayam plak ke kan.. dah la datang jejauh nak jumpe aku.. takkan la beratur beli ayam pun takleh.. okek MD, rilek2..

sesampai je kat depan kaunter tu, aku terus tgk jam kat dinding yang dok ade kat situ.. errkkk.....
tegar betul aku... aku telah memberaturkan diri selame hampir 45 menet... dasat la.. n aku toleh ke belakang, masih panjang gak orang beratur.. dasat2... dasat penangan KFC nih kan.. hehehehe.... Alhamdulillah... sampai gak turn aku kan... aku pun order la.... dalam aku tunggu2 brader cashier tu siapkan aku nyer order, aku terpk., eh, takde la slow budak nih wat keje.. n aku realize sebenanye, lane yang aku queue tu tadi, mmg ramai yang order take away.. berserta order yang saaaangat banyak.. family meal la agaknye tu kan..

takpe la.. aku pun takmo lelame, dapat je order, aku terus bayar n tuju ke meja member aku tu.. sampai2 kat meja die pun saje je nak bikin panas kan...
"haaa tu la, saye cakap orang ramai, nak jugak beratur..."
"eehhhhh...???!!?!?!! saye pulakkk....." die sengeh jee... malas aku nak layan... terus aku pg cuci tangan...


slurpp... adehh... mmg KFC tiada bandingan hehehehe
hehehehe... n kitorang makan dengan gembiranyaa... itu laaaa pengalaman aku beratur selama 45 menet nak beli KFC... ermm.. rasenye lum penah buat lagi kot.. hahaha

KFC, tambah la kaunter ke ape ke... tambah pekerja ke ek, takde la orang yang same amik order tu gak nak siapkan order tu.. bukan ape.. takut orang menyampah... tapi ape pun.. mmg hebat penangan KFC, sampai mase kitorang nak blah pun.. lam kul 11:45 malam tu, orang masih beratur panjang..

Syabas KFC :)


Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...