^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Sunday, March 25, 2012

Pesanan penaja daripada Emak

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera..

Pagi tadi, seawal 0300 pagi, adik aku Alee ngan Apis da kuar hantar our parents ke LCCT. Flight ke Hanoi, Vietnam kul 0600 pagi. So, they need to be there by 0400++. Mak aku kejutla aku sebab nak salam heheheeh... Aku tak ikot pg hantar becoz i'm working today. Heeee... If i go with them, aku mmg tido la kat opis kot. Poyo kan.. Macam la tak penah overnight hehehee :P

Ok, penat kot keje 12 jam. Mujur la mak aku paham huhu.. Dan semalam mase aku balik dari keje lam kul 2030 malam, mak aku pun ape lagi. Sampai la pesanan penaje seperti biase kalau die pegi meninggalkan umah lam tempoh yang panjang sket. Aku suke panggil 'Pesanan Penaja' sebab meeemang macam2 pesanannye hehehe...

Permulaannye mak aku bagi tahu, "Lam peti ais tu, mak ade belikan itu.. ini.. haaa nanti masak la begitu.. begini.." Heee tu bab makanan. Untuk adik yang bersekolah tu pulak.. "Baju die ade mak letak kat situ.. sini.. Nanti jangan lupe basuh n gosok... macam tu.. macam ni..." kalau nanti citer pasal bab keselamatan rumah pulak.. "Nak tido nanti jangan lupe pintu sebelah situ.. sebelah sini... tutup gas.. kunci rumah 24 jam..." haaaa tu la die mak aku.

Mase aku kekecik dulu aku aku slalu stress je kalau mak aku pesan macam2 tak habes2. Siap kalau da berjalan tu, kol lagi tetiap hari pesan jugak macam2. Haaaaa tapi tu la mak aku.. Die tetap treat aku macam aku kecik lagik. Heeee... Mak orang len tak tau la macam mane plak kan. Ape pun aku bersyukur la mak aku nih concern nye lebih.

Walaupun kekadang aku macam "Makkkk dah la tu.. KakNa tau laaa..." Tapi mase ni la nak dengar kan. Selagi ade kesempatan. Esok2 Allah jemput mak kite, da tak dengar da semua tu. Uikk.. Tetibe sebak plak eheeee :)

Thank you mak di atas pesanan penaja itu. Nanti jangan lupe call ea kalau da sampai hehe..

p/s : sejak aku kecik lg bile mak ngan ayah aku ade hal n kne tinggalkan umah few days, diorang da biase berikan tanggungjawab kepada aku utk jage adik2. Yang bestnye, pesanan penaja tetap takkan mak aku lupe.. Sampai la skang hehehee..


Thank you sudi bace :)

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...