^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Monday, March 21, 2011

Kedai Mamak paling best ;P

^__^ heeeee...... aku ske gak la lelepak kedai mamak nih....

bukan ape... lepak kat mamak neh santai jee... aku rase rilek.. tapi tgk la lokasi kedai mamak tu. kengkadang ade yang bebetul tepi jalan hee... kadang2 lam kawasan tertutup.. sampai orang tak tau plak ade mamak kat situ... memula yang aku terjebak dalam dunia melepak2 kat mamak nih mase aku masuk kolej laa.... mase tu aku kat Shah Alam....

ade 2 kedai mamak yang dekat ngan umah aku nih.... sedap la... kat sek 7 lame mase tu.... satu name die Khulafa. satu lagi Hakim. dedua nih besh lepak... tapi aku lagi ske lepak kat Khulafa... sebab kat situ kalau lepak tingkat 2, ley nampak jalan raye. kete lalu lalang... besh... dari Hakim, ok gak. lagi pun masak kat Hakin lagi best sket la dari Khulafa.. huhu.. tapi aku ske gak lepak Khulafa time tu.

lepas tu aku da pindah... dok kat Pulau Indah, Klang.. sane tak banyak mamak. ade satu depan kolej.. tapi bukan mamak... itu india nye kedai... ade satu lagi kat area umah flet tu... roti canai die ok la... tapi kauh tak besh.. huhuhu..

aku balik KL. hah... mase nih aku mule la mencarik2 mamak yang besh lepak... aku ske la 2-3 tempat memule dlu.... kat Stevens Pandan Indah.. Deen Taman Melawati.. NZ Wangsa Maju..
Pelita Bangsar.. Rashid Ampang Point.. cheese naan mamak (seberang ampang point).. Zubaidah Danau Kota.. Dhurbar Taman Midah.. Samy Cheras Bisnes Center.. Mamak Taman Cheras..

aku kalau lepak mamak nih.. no 1 yang aku nak tgk... nescafe ngan teh tarik derang.. hehe.. kalau rase tak macam aku ske tu... ermm... susah sket la aku nak pg lagik.... tak pun, tiap kali aku order, aku sure pesan macam mane yang aku nak.. hahaha....
yang ke 2, aku ske nak tgk kuah dal roti canai derang ehehehe... aku ske kuah dal yang pepekat tu.. huhu.. aku selera sangat kalau kuah tu pekat... rase rempah, garam die cukup... huhuhu....
roti canai yang sedap pun ok gak... tapi itu takpe gakla... sebab ape2 hal pun kalau kauh tak sedap, patah selera aku.. kalau terkena kuah yang tak sedap, aku sure mintak tuka kuah kari.. nak wat cane kan... takkan plak nak makan roti kosong huhuhu....

nanti kalau ade lagi mamak best yang aku jumpe, aku roger hehehee....

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...