^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Tuesday, March 29, 2011

Manusia Pelik (2)


haaaa... lame gak aku nak ke sambungan seterusnye tentang manusia pelik nih... heheehheh....
siri ke-2 nih, aku nak menceritakan perihal manusia pelik yang muncul lam idup aku tapi die tak efek banyak sangat la…. Just antara kenalan gak la…

2) Tak Kenang di-Untung
erm.... aku sebenarnye malas nak citer pasal orang yang macam nih... tapi aku letih plak bile menda jadi depan mate.. sedih aku tgk.... terus terang sangat kononnye.. die innocent giler la kununnn... padahal, orang yang tak tau citer sure la percaye cakap die nih bulat2 kan... mujur la aku tau ape yang pernah jadi sebelum nih. kalau pasal nih, aku tak de la cerita situasi yang spesifik macam kes yang sebelom nih hehehe…

cumanya yang aku tau, dulu2 ( takde la dulu sangat) ... si Z (bukan nama sebenar) nih penah senang ngan hasil titik peluh orang lain.. memula masuk belajar kan takde loan, bese la sesesak. Z untung, ade orang yang nak tanggung die... orang lain risau2 takde duit belanje, Z tak de la pening2 sangat. dalam sebulan tu ade la 3-4 kali orang bagi duit belanje. bukan sikit2. RM50 tu pada aku banyak (mase belajar). Z kadang2 ngan senang hati cakap "aku takpe, tetiap minggu ade banker... hahahaha"
pada aku, ok la... bese la kalau ade orang yang sayang kat kite tu nak bagi wit kat kite kan.. tapi aku rase si Z ni memang mengharapkan sangat duit dari mamat nih. sebab ape? Sape tak suke duit.. nak2 plak budak macam si Z tu. padahal, keluarga si Z ni tak pernah fail bagi wit lanje kat die.. die pun bukan lah dari keluarga yang susah... umah besar, kakak2 ramai da keje... ape lagi masalah ko. ok la... to be frank, kalau ade orang nak bagi duit kat aku pun, aku terima gak la.. mamat tu pun kemain lagi cakap kat si Z, "tak pe, u dah jadi tanggungjawab i" F*** **f laa.... ko belom kawen die lagi laa... tggjawab ko kat mak ayah ko.. adik beradik ko, keluarga ko.. eii tapi tak pe la kan.. dah kalau die mampu.. ape salahnye. terpulang...

yang aku tak paham skang nih... lepas da mamat tu menanggung die beberape bulan, bagi RM, nape laaa si Z nih nak memburuk2kan mamat nih secara terbuka. yela... aku mungkin la tak tau semua perkara. tapi aku rase Z nih tak layak kot nak buat macam tu. Z nih antara pemutar alam gak la.. disebab kan die... aku ngan beberapa orang kawan lain yang sangat rapat, jadi pecah belah. jadi janggal bile jumpe. Kesannye skang nih, semua da tak macam dulu.. kalau dulu, boleh dikatakan hampir setiap malam kitorang jumpe, berkumpul, sharing everything. Erm… takpe la… yang tu da lepas.. just tipu la kalau tak frustrated kan. Kawan2 yang da macam adik beradik.. tapi da berpecah belah disebabkan mulut orang yang tak bertanggungjawab nih… but still people percayakan die.. y? kunun nye die kan muda… budak lagi la kunun… budak ape kalau da pandai mengikis.. kalau perangai da macam S**l… tak kira la ko muda ke ape… still u have to learn how to respect everybody around u. respect relationship yang da terbina lame… pk nak seroooonok je yang die pk.. hiiiii geram tul aku..
And berbalik kepada cerita tadi, pada aku, orang macam nih tak payah la kite nak baik2 sangat.... orang pk ttg die.. kunun nak lepaskan die dari kesusahan.. sedangkan die ngan bangge dan selfish, da merancang macam2 demi kesenangan diri sendiri....
banyak la orang macam nih... ni salah satu contoh je la.. so, kalau korang jumpe orang macam nih, hati2 ek huhuhu


No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...