^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, March 5, 2011

Impian hampir tercapai....?


Erm.... aku da lame da nak merase badan aku kecik macam dolu2... macam2 ubat aku telan.. aku nih jenis yang kne aktif... aku ingat lagi time skolah dlu.... cakap je sukan ape... ape je sukan yang aku tak join?

sume aku nak buat... sampai sijil ko kurikulum aku lagi banyak dari sijil kurikulum aku huhuhuhuuh.... sampai ayah aku naik pening laa heeee..... aku mmg aktif.. tu sebab bile aku da tinggalkan zaman skolah, aku da tak de memember.. da tak de rutin macam tu, badan aku naik kaw2 punye... jaaaap je badan aku da naik berkilo2.. so, sampai la skang, badan aku tak turun2.... aku ingat lagi... mase aku dok aktif dlu, berat aku 54kg jeeee... bayangkan skang nih... da 88 kilo.... tak ke gemok giler tu... dah tu, aku ni plak pendek kan.. heeeee.... da macam penguin da aku rase.. wakakak.. takpe2... ape2 pun, aku still rase hepi...

tapi ngan tak semena2, baru nih, aku terbace satu iklan kat majalah.com. ade sorang minah neh, die iklankan pasal minuman fiber nih.. aku da penah gak minum air2 fiber detox bagai nih.. tapi yang nih buat aku tertarik bile die kate kat situ

"saye ni da boleh digelar ratu ubat kurus, bagi tau je ubat ape.. semua saye da cube... tapi tak pernah saye jumpe yang berkesan macam ni... "

aku pun saje la kol die.. die pun terangkan la sket itu ini... and die bagi die nyer facebook... aku tgk laa... OMG..... mmg die kurus ok.. and yang besh tu, lam mase tak sampai sebulan...
die pun kate kalau amik menda tu, takperlu senaman n tak perlu terlalu diet... makan macam biase.... cume beringat je sket... dan yang paling penting, minum air masak baaaaanyak2.... aku nekad la kali nih.... aku mesti amik....

and lepas gaji ari tu, aku da amik sekotak, satu set untuk 20 hari untuk cube... aku jumpe la minah nih.. name die Nadia. she's totally different ngan gamba2 lame die yang kat lam fesbuk tu.... sangat cantik, da kurus n kulit die gebu giler.. ooppss... lupe plak nak bgtau.. menda yang die jual nih bukan saje untuk kurus, tapi untuk cantikkan kulit, licinkan usus dan mcam2 lagi laa... so,bukan orang gemuk je yang ley amik menda nih.. orang kurus pun boleh.. lagipun... kurus tu tak semestinya sihat.. kan :)

dan aku dapat satu informasi baru yang sangat penting di mane, misi utama aku skang nih adalah untuk membuang lemak dalam badan dan lemak yang menyelaputi jantung aku.. okey, we'll see after 10 days... ade perubahan tak...

today is my 4th day makan menda nih... nak makan die pun tak la susah.. tak sabar plak rase nak timbang berat.. mase amik menda nih ari tu, timbang berat aku, 87.4kg.... macam gampang... sakit mate aku tgk meter penimbang tu huhuhuuhuhu.... it's ok D, u can do it... this time, please make your dream comes true.... lagi pun da janji ngan someone yang aku nak kurus... and die pun macam tak sabar je nak tgk aku kurus heee.... wait ea sayang.... :) just gimme support....

alamak... dari tadi dok cakap, tak bgtau plak name die... name menda nih Debella Litchin. sape nak cube ley je.. kontek2 laa heeee....

No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this time. I was wandering...