^_____^

My photo
I would like to share, the precious journey of my life. Hanya sebuah blog personal biasa. Sedikit coretan dan pandangan peribadi. Blog ini bukanlah blog untuk mencari info atau blog ilmiah. I just share my story with love and a big heart :)

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

What's new..?

Saturday, March 26, 2011

Ku Menunggu..... Sampai bilaaa...???

Ermm.... lagu nih mmg best la.. (Ku Menunggu by Datuk CT)..... but when it happens to me, i asked myself... aku nak tunggu sampai bila? okey..okey.. FYI, aku memanglah seorang yang boleh menunggu dengan penuh kesabaran.. but aku prefer tunggu menda yang pasti daripada tunggu menda yang tak pasti.. cukup la dlu sekali... aku tak rase aku nak buat menda yang same untuk kali ke-2... which i think i know what the result is... I'm waiting for nothing...!!

Come on Diyana, forget it.. huhhh -_-"

erm... duduk perkara sebenarnya ade la sorang mamat nih... name die Asry ( bukan nama sebenar). Kitorang kenal kat salah satu social website. he asked me for my mobile number.. i refused. but he said something yang buat aku tergelak and... naahhh... hambik je la.. tak luak pun...

permulaan perkenalan, aku agak rimas ngan die.. because he kept text me tak kire time.. he called me bile aku tak reply text die.. lebih kurang 2 weeks plus die macam tu... sampai la one day, aku saje hangout ngan my sweet lovely friend, Afiqah.. lepas member aku tu balik dari keje... aku ingat lagi tarikh nih... 16th March.... mase balik, lam kete, aku tgk my another mobile fon, berlambak ngan text die... and unbelievable, sampai time aku bawak kuar my hp from handbag, the messages still masuk... aku bace la.... looooooorrrrrr..... gile ke ape tak tau la mamat sorang nih... he sent msg to me every 3-5 mins starting from 5:45pm.... mase tu da kul 8 malam..... atas perikemanusiaan, aku kol die ngan niat nak bgtau die 

"can you stop texting to me... aku tak larat nak bace semua..."

he really excited mase aku kol,

"sayang, sayang kat mane tu sayang..." 

SAYANG?? lam hati aku 'stop calling me SAYANG' aku rimas...

"erm.. i ade kat wangsa maju.. u kat mane?"

"i otw balik umah nih... you tunggu kat umah ea.. i datang amik.. malam ni kite jumpe ea.. macam mane nak datang umah you"

berat hati gak aku nak jumpe die nih... tapi aku malas nanti kang sampai sudah die dok macam tu... baik jumpe... biar puas hati die.. aku da pesan dari awal lagi.. 'jangan bayangkan yang indah2 pasal aku... aku tak cantik macam yang die bayangkan' and he said, 'fine'.... okey, let's see how fine he is after we met.

kul 9.45 macam tu die sampai. aku kuar ngan die and he looks really2 fine. he said he likes me. and aku pun selesa ngan die. kitorang sembang2 sambil die makan. (aku da makan kat umah-mak aku masak sedap malam tu hhuhuu..) he has the sense of humor, intelligent, keje die pun ok. and he's really sick to get married.

"dah 6 bulan i clash ngan girlfren i" Katenye la...

kitorang sembang lebih kurang, and die hantar aku balik. ok, dari gaye die, i know he's a good guy. keje bagus, and yang bonusnye, die pun good looking.. ok... aku tak nak excited sangat. just watch and see what will happen next.

ok, like he said he's FINEEE... everyday die text aku macam bese..but he seems too busy.. kekadang die tak msg aku dari pagi.. kekadang tak balas msg aku.. ok.. aku buat2 bese.. but masuk hari ke-7, die da tak msg aku... 'uikkk... nape mamat nih...' and me, macam bese hantar msg, aku hantar "morning", "nite, sweet dreams", ade la lagi 2-3 msg yang aku hantar saje2 tegur die... but he didn't reply me. dlu ade skali aku kol, die kate die ade hal sket... ok fine. but now, aku kol.. langsung tak berjawab. aku tak tau die sihat ke, sakit ke, ape ke.. mungkin aku yang pk bukan2 ke... atau pun, die da jumpe someone yang better than me..

u know what, aku rase, die buat blind date macam die buat kat aku with some other gurls and chose the great one. ok.. kalau betul macam tu, fine.. but pada aku agak kurang asam la.... and Diyana.. you can stop texting him!! He'll not contact you anymore. kalau die nak, die da buat - melainkan die sakit (see, still nak pk yang orang tu not doing this on purpose) aaarrgghhh...!!!!!!

Ok...... fine.. if he's not for you, sampai 100 tahun pun die bukan untuk ko... he's gone.. because Allah want to replace with the better one who suits you. aku percayakan Hikmah dari Allah...

Smile Diyana... jangan biarkan this man rosakkan mood ko.... you can delete his mobile number from your fon, and you can throw him away from your mind.. anggap la die tu hanya tumpang lalu je lam perjalanan hidup ko yang indah nie... heheheh....

and for the final, before aku decided to delete his mobile number forever, i just tried to send him one more message.. i promise, this will be the final...

"Hi Salam... Asry.. u sihat?"

"sape ni?" - errkk... SAPPPEEEEEEE? ok, MD, cool....

" la, ni Diyana la.. tak kenal tak pe la.."

and he just said "ok"

see... betapa P***N**K nye mamat bernama Asry (bukan nama sebenar) nih..

come on MD... ko tak perlu sedih... and da sesudah delete no mamat mengong nih.. aku terase bebas giler... chaiyok2!!!!


No comments:

Post a Comment

I love to hear from you :D

Do Not Stop Being Nice To Others

Bismillahirrahmaanirrahim Assalammualaikum and Haev a great one, Actually I didn't plan to write a  long one. Just a simple entry  this ...